A CSAPAT

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

A CSAPAT

2014 összefoglaló - Gala

2014

Összefoglaló

 


 

 

 

 

Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor (Lada 2107)

 

Mi történt 2014-ben?

Már egy jó ideje nem hallatott magáról a Galuska Szabolcs-Várfalvi Gábor Ladás kettős, pedig már maguk mögött tudhatnak egy sikeres esztendőt és lassan indul az új szezon, biztos lenne miről mesélni. Erről kérdezgettem a pilótát:

FRH: Egy sikeres bajnoki évadot tudhattok magatok mögött, hogy értékelitek a 2014-es évet?

Gala: Nagyon köszönjük a kérdést, mi is elég sikeresnek látjuk. Igazság szerint messze túlteljesítettük a várakozásainkat, sőt talán az álmainkat is. 2013-ban csak egy csonka évet mentünk, lacházi szlalomokkal próbáltunk ráhangolódni a versenyzésre. A Salgó RS-en volt ugyan egy kiugró eredményünk, de igazából a Szilveszter Rallye után gondoltuk úgy, hogy lenne keresnivalónk a sprintbajnokságban. Reálisan felmérve a képességeinket versenyenként a dobogóért akartunk csatázni, de szerencsére ez a MARB Északi régió Lada Kupájában a legnagyobb serleghez jutottunk hozzá az év végén.
FRH: Mi lehet ennek a sikernek a titka?
Gala: Hát ezen gondolkozunk mi is az évzáró óta! smiley Komolyra fordítva a szót, azt hiszem azt helyesen mértük fel, hogy vezetéstechnikában és aszfaltos tapasztalatban sajnos még nem értünk föl a kategória elejéhez, így máshol kellett ezt a hiányosságot kompenzálni. Végig a bajnokságot tartottuk szem előtt, igyekeztünk taktikázni, kerülni a kockázatos helyzeteket, és bár néha baromi nehéz volt, de nem felvenni a kesztyűt egy bizonytalan részsikerért. Borsodnádasdon az esőben nagyon mentem volna az abszolút dobogóért, de utólag visszagondolva jó döntés volt, hogy nem kapott el a gépszíj…
Ezen túlmenően sok energiát fordítunk a verseny előtti felkészülésre. Katona Kori mindig szalonállapotú autót tol alánk a futamokra, nagyon nagy könnyebbség úgy versenyezni, hogy az autódban 100%-ig megbízhatsz. Nem véletlen hogy Kazáron az első köszönetet Ő kapta tőlünk… Ezen túlmenően én személy szerint rengeteg belsőkamerás felvételt nézek a szakaszokról, sőt az rFactornak hála, néha még szimulátoron is tudok rajtuk gurulni! wink
Persze kulcsfontosságú az is, hogy Gabival nagyon jó az összhang a kocsiban és a kocsin kívül is. Évek óta megyünk együtt, hibáztunk már mindketten, de soha egy hangos szó nem hallatszott az autóban, kivéve ha elment a hangosítás.  Maximálisan megbízom benne…
A nyugodt családi hátterünk is fontos, a feleségeink támogatják a versenyzésünket és kordában tartják a lurkókat nélkülünk, amíg mi a Ladával csikorgunk.
FRH: Melyik volt a legemlékezetesebb versenyetek 2014-ben?
Gala: Azt hiszem a Mátra RS volt a legkomolyabb. Az első gyorson bealudtunk és ezt kőkeményen kihasználták a versenytársak. 3 szakaszunk volt, hogy ledolgozzuk a hátrányt és a végén 1mp-en belül kezdtük neki az utolsónak. Azt hiszem azon a gyorsaságin kihoztam magamból mindent, tényleg nem tudtam volna gyorsabb lenni. Nagy volt az öröm, amikor nyertünk…
FRH: Mi volt a legrosszabb pillanat?
Gala: Amikor a Rózsa RS-en itiner felírási hibából eltévesztettünk egy kanyart az nagyon nem esett jól, különösen az érte kapott időbüntetés fájt piszkosul. De ez is része a versenyzésnek, tanultunk az esetből, azóta még jobban odafigyelünk.
FRH: Kiautóztad már az Oroszt?
Gala: Versenyről-versenyre úgy érzem egyre messzebb kerülök attól, hogy kiautózzam. smiley Ahogy egyre több mindent tudok megcsinálni vele, úgy derül ki, hogy még mennyivel többre lenne képes a vas. Sokat kell vele menni, mert még bőven ejtek hibát a kezelésében is. Alkalmanként nincs jó fordulaton a motor, és még a tolósváltó is zavarba tud hozni néhanap. Hiába, a kocsiban töltött időt nem lehet pótolni.
FRH: Lesz benne valami fejlesztés 2015-re? Hol láthatunk majd benneteket?
Gala: A motorunkon fejlesztünk egy kicsit, végre ő is megkapja a Ross Pistons dugókat amivel a Ladások eleje megy. Ezzel már jóval nagyobb fordulatszámot tudunk majd elérni, nem kell attól félnem, hogy Petőfibányán szétforogja magát az egyenesben… Ezen túlmenően már nem nagyon van mit fejleszteni, ha tartani akarjuk magunkat a Lada Kupa technikai feltételeihez.
FRH: Ezek szerint maradtok a MARB-ban. Nem gondolkoztatok felsőbb osztályokban?
Gala: Én is rendszeresen megkapom, hogy ennek a kocsinak már fentebb lenne a helye, de mindig lehűtöm a kedélyeket, hogy nekem meg még nem! wink Az az igazság, hogy nagyon tetszik ez a lebonyolítási rendszer a MARB-ban, jó hangulatúak a versenyek, jó kis társaság jött össze, nem szeretnénk itt hagyni. Ezen felül az időnkbe se férne bele több, mert mi azért igyekszünk családi programot is rittyenteni a futamok köré, ami mondjuk egy R2-ben már nem biztos hogy menne.
FRH: Kiknek szeretnél köszönetet mondani?
Gala: A családomnak mindenképpen, hogy elviselik ezt a hóbortot, Gabinak hogy kitartóan navigál mellettem, Korinak a motorért és a kocsi felkészítéséért. Petinek és Csonginak a szervízelésért és hogy nem félnek 3 centis vízben sem a kocsi alá feküdni, Dádinak az alkatrészekért, Lacinak és Petinek a szállításban nyújtott segítségükért. A MARB-os rendezőknek a színvonalas futamokért és a versenytársaknak a jó csatákért!

Az összefoglaló klippünk 2014-re:

 

   

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!