Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 Drivatar

Forza Motorsport 5

Mi is az a Drivatar és hogyan működik...

 

 

 

Forza Motorsport 5: a közel egy évtizedre visszatekintő sorozat megérkezik Xbox One-ra

Az autóversenyes játékstílusban van a legnagyobb a konkurenciaharc manapság a játékiparban és az egyik legnépszerűbb és legsikeresebb sorozat ebben a stílusban, kétségkívül a Forza Motorsport 5.

A sorozat majd egy évtizede, 2005-ben jelent meg és az egyik utolsó exkluzív cím volt Xboxon, mielőtt a 360 megjelent volna. Nos, gyorsan előreugrunk az időben és máris itt van a Forza 5, amely a frissen megjelenő Xbox One egyik első exkluzív címe lesz.

Már csak pár héttel vagyunk a megjelenéstől és az Examiner-nek alkalma nyílt egy exkluzív interjúra Dan Greenawalt-al az Turn 10 Studios kreatív igazgatójával.

A felhő alapú technológiát, amelyet a következő évtizedben az Xbox One is ki fog használni, egy teszt körre vitték a Forza 5-el és Greenawalt arról mesél, hogy miképp is fogják munkára fogni az ezt az új „erőforrást”.

„ A Forza 5-ben több módon is kihasználtuk a felhő erejét. Például autókat és a közösség által létrehozott festéseket ajánlunk fel a játékosoknak, az ízlésük alapján már az egyjátékos módban. A felhő alapú Drivatar ( vezetési stílust megtanuló ) rendszer egy alapvető újítás, amely a játék minden aspektusára kihatással van.

Ahogy játszol, azzal folyamatosan fejleszted, finomítod a saját személyes Drivatar profilod, amely megtanulja, majd alkalmazza a vezetési sajátosságaidat a játékban. Mennyire vagy agresszív más játékosokkal, milyen fajta kanyarokban vagy sikeres (vagy kevésbé sikeres), ezek azok a faktorok, amelyekre a Drivatar rendszer figyelmet fordít és képes lesz egy hasonló AI viselkedést bemutatni a pályán.

Ahogy a Drivatar profil felépül, az összes információ megy a felhőbe, ahol a szerverek jó alaposan megrágják azt, majd leképeznek különböző pályánkénti viselkedéseket. A Drivatarok, amelyekkel szembe fogsz nézni a Forza 5-ben, mind ki fogják használni ezt a hatalmas, folyamatosan változó információs halmot, a játékos számára ennek legnagyobb előnye az lesz, hogy a Drivatar ellenfelek sokkal kiszámíthatatlanabbak és élőbbek lesznek, mint bármely korábbi AI.

A Forza 5-ben, minden ellenfél, aki ellen versenyzünk (kivétel természetesen a multiplayerben a valós ellenfelek), Drivatar lesz, akiket a Forza játékosok fejlesztettek ki. A multiplayer lobbikban, ha marad szabad hely, az Drivatarral lesz kitölthető. A cél az, hogy nagyszerű versenyek legyenek, kihívást nyújtó ellenfelek ellen, tekintet nélkül arra, hogy milyen módban játszunk.

Így a multiplayer mód még akkor is egy olyan egyedi, dinamikus élményt fog biztosítani, ha nem emberi ellenfelek ellen játszunk, amelyre korábban még nem volt példa. Nem tudjuk, hogy az Xbox One felhő technológiájának végső határai meddig tolhatók ki és, hogy fog ez kinézni, de azt már tudjuk, hogy bizonyosan megdöbbentő lesz. „

Ezt követően Greenawalt témát váltva arról mesélt, hogy, hogyan fejlesztették a látványvilágot.

„Van egy vadonat új grafikus motorunk a Forza 5-höz, amit az alapoktól építettünk fel, kihasználva az Xbox One erejét. Ez natív 1080p-ben, sziklaszilárd 60 fps-el képes futni. Belsős stúdióként, abban a privilegizált pozícióban voltunk, hogy az Xbox platformot fejlesztő csapat közelében dolgozhattunk, és már 4 évvel ezelőtt, még jóval a Forza 4 megjelenése előtt kezdtünk el arról beszélni, hogy milyennek is kellene lennie az Xbox One-nak.

A Forza 5 kapcsán tudtuk, hogy egy komplexebb, erősebb konzolra lesz szükségünk, amely képes megjeleníteni a milliónyi poligont. Az ambíciónk a látvány kapcsán azonban jóval nagyobb volt, mint pusztán a poligonok száma. Keményen dolgoztunk, hogy kitapasztaljuk, hogy a fény és környezet hogyan lép egymással kölcsönhatásba, hogy ezáltal igazán következő generációs látványt és érzést vigyünk a játékba.

Mindez vezetett a kifejlesztéséhez annak a rendszernek, melyet úgy nevezünk, hogy „fizikailag leképezett anyagok”, ahol is precízen lemodelleztünk ezernyi anyagot, amelyet aztán a játékban felhasználtunk, hogy felépítsük az autók külsejét és belsejét és környezetet magát is.

A Forza 5 pályáit lézer szkenneltük, amely lehetővé teszi a centiméteren belüli pontosságot a megjelenítésnél, a pálya menti épületektől kezdve, magának az aszfalt felületéig, minden kanyar és bukkanó pontosan újra el lett készítve.

A Drivatarral, ami az egyik legnagyobb újítása a játéknak, még többet kívántunk elérni” Greenawalt arról beszélt, hogy a Drivatar, hogyan segíti elő a „verseny a versenyben” koncepciót.

„A Drivatar egy alapvető változást jelent abból a szempontból, hogy a játékosok, hogyan játsszák a versenyjátékokat. Ez nem egy hagyományos AI, amely odatapad az előreletárolt útvonalra és ez nem is szellemautók, vagy visszajátszások elleni játékot jelent. Ehelyett felhő alapú ellenfelek ellen versenyezhetünk, amelyek képesek új és meglepő viselkedést bemutatni. A játékosok számára ez kihívást jelent és megjósolhatatlan viselkedésű ellenfeleket.

Gyakran említettük a „ a verseny a versenyben” koncepciót a Forza 5 kapcsán: nem számít, hogy hol vagy a pályán, innentől mindig kiélezett versenyben veszel részt, még akkor is, ha nem feltétlenül pódiumos helyezésért küzdesz. Lehetőség lesz beállítani a Drivatarok szintjét, akik ellen versenyezni akarsz. Emelheted, vagy visszaveheted a Drivatarok nehézségi szintjét, ilyenkor mindig egy másik kupacból kapsz Drivatar ellenfelet, ha teljesen felhúzod a szintet, a világ legjobb Forza sorfőrei ellen harcolhatsz.

Miután elkészült a Divatar profilod az első néhány verseny után, a Drivatarod készen áll, hogy belevesse magát a Forza 5 teljes világába. A Drivatarod fel fog bukkanni a barátaid és idegenek versenyeiben is, és legközelebb, amikor bejelentkezel, játékbeli kreditek fogják ütni a markodat a Drivatarod által teljesített versenyekért. „

A Drivatar folyamatosan fejlődésen esik át. Greenawalt ezek után leírta, hogy a Drivatar rendszer hogyan fogja megváltoztatni a játékosk által a Forzába invesztált időmennyiséget.

„A célunk a Drivatarral az volt, hogy átadjuk az emberi viselkedést az AI ellenfeleknek, akik valóban meglepő dolgokat művelnek így. Azt hiszem, hogy sikerült ezt megvalósítanunk. A funkció kifejlesztése során eljutottunk egy pár száz emberes merítési lehetőségig és a Drivatarok viselkedése, amely ebből a relative kis mennyiségű adatból fejlődött ki, már így is igazán meglepő volt.

Jó néhány példánk van a Drivatarok viselkedésére, pl. olyan manőverek, mint a megtévesztő cselezések, és komplex előzések, ezek mind olyan dolgok, amit az ember már csak gyakorlott versenyzőktől vár el és ezek mégis mind megtörténtek az AI-val való verseny során. Ezek mind olyan stratégiák, amelyekre a korábbi játékok esetében szkriptet kellett volna írni, itt azonban a rendszer folyamatosan új viselkedésmódokat tanul a versenyek során.

Miután a Forza 5 megjelenik és az adathalmaz exponenciálisan megnő, az AI viselkedésformák még komplexebbé és kifinomultabbá válnak. Amikor már millió Forza játékos lesz szerte a világban, lenyűgöző lesz látni, hogy a Drivatar rendszer milyen fejlődésen fog átmenni. Azt hiszem, még csak a felszínt karcolgatjuk a lehetőségek kapcsán.”, zárta le a beszélgetést Greenawalt.

 

@ Zsozsa

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!