Hírek
Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…   Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

Emléklapok végre...

Emléklapok végre...

Elkészültek az FRH emléklapok Végre...        

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!      

Légy Te is stafftag!

Légy Te is stafftag!

Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

2014 összefoglaló - Gala

2014 összefoglaló - Gala

2014 Összefoglaló        

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

Forza Racing Hungary póló

Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

FRH találkozó Endurance!    

Forza Racing Hungary Autóklub

Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...

Xbox ONE Hálózati beállítások

Xbox ONE Hálózati beállítások

Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér      

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

v8 Superstars - Hungaroring

v8 Superstars - Hungaroring

Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...

Egyedi Porsche

Egyedi Porsche

Nincs füst, nincs zaj...    

Születésnapi Köszöntő!

Születésnapi Köszöntő!

Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...

AE86 Toyota Corolla GT

AE86 Toyota Corolla GT

A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...

Pendrive Tuning

Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi Adományozás 2013

Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!  

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz?

Ordas kamu a fekete fallosz? Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos...

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Lotus és rally

Lotus és rally

Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

Tanksapka Sorsolás!!!

Tanksapka Sorsolás!!!

Gyors infó azoknak akik jönnek vasárnap valamelyik online versenyünkre! Rendhagyó...

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

Bemutatkozik a Zengő Junior Team!   A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...

Teherrobogó? Kubo!

Teherrobogó? Kubo!

Teher- robogó? Kubo!  

FRH Örökranglista

FRH Örökranglista

Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS

MIDEX Cered RS 2014.04.12-13      

PRH - Ranga

PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...

Migren újabb alkotásai

Migren újabb alkotásai

Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

Supercar találkozó

Supercar találkozó

Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás 2012

Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...    

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...  

Staff Team BT

Staff Team BT

Staff Team BT          

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Mindent legyorsul a Nismo GT-R

Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...    

Forza Racing Hungary találkozó 2013

Forza Racing Hungary találkozó 2013

FRH találkozó a Hungaroringen Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

FRH Karrier

FRH Karrier

FRH Karrier            

Partnerkapcsolat

Partnerkapcsolat

A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...

Karácsonyi Adományozás

Karácsonyi Adományozás

  Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

Trollok útján bringával 80-nal rükvercben Te be tudnád vállalni?  

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Forza Racing Hungary találkozó 2014

Forza Racing Hungary találkozó 2014

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Májusi Nagy Futam II

Májusi Nagy Futam II

Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault      

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

luxustelefont ad ki a Lamborghini

luxustelefont ad ki a Lamborghini

Luxus telefont ad ki a Lamborghini   Te előrendelsz?  

PRH - Rongits

PRH - Rongits

Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...

Jalopnik - Karotta

A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...

PRH autók

PRH autók

Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!      

Tudomány a versenyautó mögött

Tudomány a versenyautó mögött

A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS 2014.06.21 - 22.      

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy    

FRH Autófestő verseny nyertesei

FRH Autófestő verseny nyertesei

  Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6        

FRH és a Cápák

FRH és a Cápák

Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...

Autómatricázás az életben

Autómatricázás az életben

Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...

Millenium Racer

Millenium Racer

Az első Millenium Racer        

  • Kagylóülésből kagylóülésbe…

    Kagylóülésből kagylóülésbe…

    2012. november 15. csütörtök, 15:26
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28
  • Emléklapok végre...

    Emléklapok végre...

    2013. augusztus 25. vasárnap, 10:10
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/2

    2016. október 08. szombat, 19:25
  • Légy Te is stafftag!

    Légy Te is stafftag!

    2015. július 05. vasárnap, 16:42
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • 2014 összefoglaló - Gala

    2014 összefoglaló - Gala

    2015. március 06. péntek, 20:47
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • Forza Racing Hungary póló

    2011. máj. 20. péntek, 08:37
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/2

    2014. június 08. vasárnap, 15:10
  • Forza Racing Hungary Autóklub

    2011. október 15. szombat, 15:25
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    2012. június 11. hétfő, 23:16
  • Xbox ONE Hálózati beállítások

    Xbox ONE Hálózati beállítások

    2015. máj. 23. szombat, 19:20
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • v8 Superstars - Hungaroring

    v8 Superstars - Hungaroring

    2012. június 30. szombat, 12:34
  • Egyedi Porsche

    Egyedi Porsche

    2013. augusztus 15. csütörtök, 12:06
  • Születésnapi Köszöntő!

    Születésnapi Köszöntő!

    2011. augusztus 08. hétfő, 03:01
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    2015. szeptember 26. szombat, 14:07
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • AE86 Toyota Corolla GT

    AE86 Toyota Corolla GT

    2011. augusztus 09. kedd, 19:00
  • Pendrive Tuning

    2011. máj. 02. hétfő, 23:11
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Karácsonyi Adományozás 2013

    Karácsonyi Adományozás 2013

    2013. december 02. hétfő, 21:38
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • Ordas kamu a fekete fallosz?

    Ordas kamu a fekete fallosz?

    2012. június 26. kedd, 20:57
  • Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    2011. december 07. szerda, 10:30
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Lotus és rally

    Lotus és rally

    2012. január 05. csütörtök, 15:05
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    Forza Racing Hungary Örökranglista 2013

    2013. november 24. vasárnap, 13:11
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • Tanksapka Sorsolás!!!

    Tanksapka Sorsolás!!!

    2011. december 05. hétfő, 01:12
  • Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    Bemutatkozik a Zengő Junior Team!

    2013. március 11. hétfő, 17:35
  • Teherrobogó? Kubo!

    Teherrobogó? Kubo!

    2013. december 18. szerda, 09:58
  • FRH Örökranglista

    FRH Örökranglista

    2012. április 16. hétfő, 14:19
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • MIDEX Cered RS

    MIDEX Cered RS

    2014. április 17. csütörtök, 23:46
  • PRH - Ranga

    2011. október 29. szombat, 14:53
  • Migren újabb alkotásai

    Migren újabb alkotásai

    2012. október 02. kedd, 18:44
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • Supercar találkozó

    Supercar találkozó

    2011. december 21. szerda, 08:54
  • Karácsonyi adományozás 2012

    Karácsonyi adományozás 2012

    2012. december 04. kedd, 13:12
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • Xbox ONE vagy nincs?

    Xbox ONE vagy nincs?

    2013. december 22. vasárnap, 19:43
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    Forza Racing Hungary Találkozó 2013 Gokart

    2013. november 08. péntek, 21:56
  • Staff Team BT

    Staff Team BT

    2014. március 28. péntek, 18:11
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    Mindent legyorsul a Nismo GT-R

    2013. augusztus 11. vasárnap, 08:00
  • Forza Racing Hungary találkozó 2013

    Forza Racing Hungary találkozó 2013

    2013. április 30. kedd, 15:14
  • FRH Karrier

    FRH Karrier

    2014. november 18. kedd, 10:31
  • Partnerkapcsolat

    Partnerkapcsolat

    2012. február 17. péntek, 13:10
  • Karácsonyi Adományozás

    Karácsonyi Adományozás

    2011. november 23. szerda, 06:40
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30
  • Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    Trollok útján bringával 80-nal rükvercben

    2013. december 19. csütörtök, 10:34
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014

    Forza Racing Hungary találkozó 2014

    2014. április 28. hétfő, 15:00
  • Májusi Nagy Futam II

    Májusi Nagy Futam II

    2014. szeptember 14. vasárnap, 07:15
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • luxustelefont ad ki a Lamborghini

    luxustelefont ad ki a Lamborghini

    2013. december 18. szerda, 11:34
  • PRH - Rongits

    PRH - Rongits

    2012. máj. 22. kedd, 02:03
  • Jalopnik - Karotta

    2011. október 21. péntek, 10:34
  • PRH autók

    PRH autók

    2011. november 10. csütörtök, 20:04
  • Tudomány a versenyautó mögött

    Tudomány a versenyautó mögött

    2013. március 22. péntek, 18:03
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • Rózsa RS - Gala

    Rózsa RS - Gala

    2014. július 05. szombat, 02:00
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    2014. június 14. szombat, 21:20
  • FRH Autófestő verseny nyertesei

    FRH Autófestő verseny nyertesei

    2012. április 02. hétfő, 18:18
  • FRH és a Forza 6

    FRH és a Forza 6

    2015. szeptember 18. péntek, 03:33
  • FRH és a Cápák

    FRH és a Cápák

    2011. szeptember 13. kedd, 15:16
  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • 2011 LA Design Challenge

    2011 LA Design Challenge

    2011. november 20. vasárnap, 12:05
  • Autómatricázás az életben

    Autómatricázás az életben

    2011. július 07. csütörtök, 22:40
  • Millenium Racer

    Millenium Racer

    2015. augusztus 25. kedd, 16:11

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Ordas kamu a fekete fallosz?

high INTL 92970Ordas kamu a fekete fallosz?

Ott voltam. Láttam. Megtapogattam. A Nissan Deltawing, bizonyos körökben száguldó péló néven ismert versenyautó nem az, aminek gondoltuk. Bizonyítékaim vannak. Lefotóztam. Beszéltem a nagy összeesküvés kitalálójával is. A térdét csapkodta a röhögéstől, amikor megtörtént a leleplezés. Készüljenek fel, soha nem látott képek következnek.

 

DSC 0180

Hát ez meg mi a bánat? A képeken még kicsit másképp nézett ki

Szép fotókat láttunk a Deltawingről, menő háttér előtt, stúdióban, szélcsatornában. Fáradhatatlanul verték a dobot a Nissannál, hogy emberfeletti teljesítménnyel próbálnak elkészülni a Le Mans-i versenyre - döbbenetes adatokkal dobálóztak, a versenysport forradalmi megváltoztatásáról, sokszor minden konkrétum nélkül, ködös utalásokkal. Addig sulykolták a megfelezett tömeg, légellenállás és fogyasztás hármasát, hogy a végén már majdnem el is hittük, valami csodálatos, jövőbe mutató hímnyílvesszővel van dolgunk.

Erre előállnak ezzel.

DSC 0185

Aprólékosan megépített holmi, de nem igazán versenypályára való

Kétségtelen, elkészült. Csak kicsit másra számítottunk. Elöl keskeny gumik, hátul úthengerek, egyhatos motor, függőleges vezérsík - eddig minden stimmel. De ha kicsit közelebb megyünk, kilóg a csontos, patkolt lóláb. Elöl mankókerék. Peugeot 207-es fényszórók. Hétezerig skálázott VDO fordulatszámmérő. Hoppá.

Kiderítettem róla mindent. Egy Westfield-féle Lotus 7-klónból építették. 1,6-os Ford motor van benne két ikerkarburátorral. Hátul egy jó öreg merev tengely teszi a dolgát, elöl átfaragták a Westfield-futóművet. Mindezt 39 nap alatt állította talpra Andy Saunders, és lábon jött el vele a Le Mans-i versenyre.

DSC 0181

Működik, láttam

Ha már kikiáltottuk a Deltawinget közönségkedvencnek, a replikája túltesz rajta. Ahol csak felbukkant, mindenki könnyezett a röhögéstől, annyira imádnivaló jelenség. Ben Bowlby, az igazi Deltawing atyja, külön megkérte Andy-t, hadd üljön bele. Aztán a pilóták, majd szép lassan mindenki végigülte a Nissan-csapatból. Zseniális alkotás, és működik. Andy szerint egész jól lehet menni vele, amin a nullás autó Le Mans-i produkciója után nem is csodálkozunk már annyira.

Hogy minden félreértést eloszlassak, a sufniban összekendácsolt paródiát a Top Gear rendelte meg Saundersnél, aki már többször bizonyította bizarr autóépítési tehetségét. Poén az egész, nincs semmi tervük vele, nem fog szerepelni a tévében, csak a mókázás kedvéért építtették meg. Aki kíváncsi a részletekre, nézzen el Andy oldalára, érdemes.

DSC 0183

Minimalista vezetőfülke

Az igazi Deltawing szereplése viszont sokakat meglepett, köztük engem is. Az egy dolog, hogy az Indycar sorozathoz találták ki vagy három évvel ezelőtt, aztán miután ott nem találtak tárt karokra, átmentették a koncepciót a Le Mans-i 24 óráson történő szereplésre, majd amikor már majdnem kész volt, mögé állt a Nissan, noha az autó központi celláját az Aston Martintól vették át. A kusza történet kibogozásánál is izgalmasabb kérdés volt azonban, hogy hogyan a rossebbe működhet egy ilyen jószág.

A Deltawing népes rajongótábora mellett nem kevés kétkedő akadt. Magam is zseniális marketingmanővernek tartottam, ahogy a Nissan felkarolta a projektet, viszont a műszaki oldalával nem tudtam kibékülni. Nyilván csak azért csinálták ilyen furcsa alakúra az amerikaiak, hogy minél nagyobb feltűnést keltsen. Szép a 475 kiló, a 0,24-es alaktényező sem rossz, és a könnyű 1,6-os turbómotor is nyilván hatékony tud lenni. De miért nem lehetett belecsomagolni ezt a technikát egy normális kinézetű kasztniba? Ben Bowlby viszont minden rosszindulatú feltételezésemet eloszlatta.

high INTL 90499Ben Bowlby sokat vigyorog

Az ízig-vérig angol Ben találta ki a Deltawinget, még amikor az amerikai Chip Ganassi alkalmazásában állt. Előtte a Lolánál dolgozott, vagyis van némi fogalma a versenyzésről, 85 óta van a szakmában. Hogy honnan jött az ötlet, elvész a múlt ködjében, viszont a ránk zúdított tonnányi marketingrizsa alól kimászva üdítő volt Bowlby-val beszélgetni. Nem volt mellébeszélés, mindent elmondott. Interjú következik.

- Meglepő húzás volt, amikor az Indycar elutasítása után bejelentették, hogy Le Mans-ban fognak indulni, ráadásul később kiderült, hogy egy Aston Martin AMR-1 kasztni köré építik az autót. Elmondaná, pontosan hogyan történt ez az átmenet?

- Persze. 2010 októberében találkoztam az ACO (a Le Mans-i 24 órás versenyt szervező klub - a szerk.) embereivel, miután az Indycar úgy döntött, hogy nem minket választ. Úgy érezték, hogy a Deltawing remek projekt az 56-os bokszhoz (amelyből minden évben innovatív kreációk indulhatnak mostantól), viszont aggódtak, hogy a karcsú test nem lesz elég biztonságos. Megkérdezték, nem tudnék-e beletenni egy normál LMP1-es középső cellát. Simán, válaszoltam, és egyetértettünk abban, hogy mindenki számára az volna a legmegnyugtatóbb megoldás, ha vennénk egy már létező kasztnit, és aköré építenénk az autót. (A kasztni alatt itt a vezető körüli részt kell érteni, amelyre szigorú FIA-előírások vonatkoznak, komoly törésteszteken kell átmennie.) És mivel az Aston Martin éppen visszavonult az LMP-ből, megvettünk tőlük két kasztnit, és ezzel megspóroltuk a borulási teszteket. Így is meg kellett csinálni a különböző törésteszteket a köré épített autóval, mégis ez volt a legegyszerűbb.

high INTL 91475

Le Mans előtt nagy volt a titkolózás

- Amíg az Indycarról volt szó, más kasztniban gondolkodtak?

- Igen, saját tervezésű kasztnink volt. De mivel annyira kevés időnk maradt Le Mans-ig, még örültünk is a kész cellának. Amilyen őrült tempóban dolgoznunk kellett, hogy egyáltalán elkészüljünk a versenyre, jobban jártunk ezzel a megoldással.

- Annyira nem tudunk semmit az autó műszaki tartalmáról, hogy olyan találgatások is voltak, miszerint a Deltawing keresztmotoros.

- Nem, hosszában van benne a motor, mögötte a váltó. Az viszont már nem szokványos megoldás, hogy rugalmas bakokkal van beépítve, és nincs teherviselő funkciója. A motor nagyon könnyű, turbóval, kipufogóval, mindennel alig 90 kiló, a váltó pedig 33 kilós.

high INTL 90060

Sokat dolgoztak vele a szélcsatornában - az aerodinamika a legerősebb oldala

- A motort az RML készíti fel? (Ray Mallock Limited, többek között a komplett Chevrolet WTCC programot a hátán cipelő cég)

- Igen.

- Ez az ő saját 1,6-os turbómotorjuk?

- Igen, ott volt nekik a GRE (Global Race Engine) motorjuk, és az egész koncepció erre a motorra készült, amely a WRC-s, WTCC-s motorok alapja is. Aztán amikor a Nissan elhatározta, hogy beszáll a programba, összeültek az RML-lel - hiszen régóta jó viszonyban vannak - és közösen megcsinálták ezt a motort. Ez valójában egy egyedi Deltawing motor.

- Amikor először felbukkant a Deltawing, mindenki azon agyalt, vajon hogyan fog fordulni. Mekkora szerepe van a torque vectoringnak (aktív nyomatékelosztás) a kanyarodásban?

- Kidolgoztunk egy különleges, roppant elegáns torque vectoring lehetőséget a differenciálműben, viszont nem készültünk el vele úgy, hogy megbízható legyen. Így aztán egy teljesen nyitott diffivel álltunk rajthoz itt a versenyen.

high INTL 90059

Hopp, megint találtunk egy tizedet

- Komolyan?

- Bizony, ekkora potenciál van még a Deltawingben. Nyilvánvalóan eldobtunk ezzel pár másodpercet, de az a helyzet, hogy nincs szükség spéci diffire, hogy kanyarodni tudjon, ami megint csak egy érdekes technikai történet.

- Feltételezem, hogy ennek tükrében elégedett volt a Deltawing szereplésével, úgy értem, amíg versenyben volt.

- Nem kérdés, hogy a Deltawing kanyarodási képességei elérik a többi itt használt autó tudását. Hozzá kell még tenni, hogy a motornál is nagyon konzervatív beállításokat használtunk. Nem mentünk rá sem a maximális teljesítményre, sem az elérhető legszegényebb keverékre, mivel óvatosak akartunk lenni, hiszen alig teszteltük az autót. Őszintén szólva éppen hogy csak elértük azt a szintet, hogy érdemes legyen megpróbálni elindulni.

high INTL 92970

Sokan és sokat túlóráztak, hogy a Deltawing elkészüljön a Le Mans-i 24 órásra

- Sok tanulságot tudtak levonni az itt megtett ezer kilométerből?

- Le Mans a legnagyobb kihívás a világon. Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és látjuk, hogy ez az autó még sokkal jobb tud lenni.

- A Nissan a Deltawinggel kapcsolatban mindig azt emlegeti, hogy a jövő utcai autóinak technológiáját tesztelik benne. Mondana egy konkrét példát arra, mit lehet átvenni belőle hétköznapi autókba?

- Rengeteg hagyományos eleme van a Deltawingnek, a kombináció az új. Azt hiszem, a Nissan sokat gondolkodik a tömeg kérdésén, a könnyű szerkezeti megoldásokon, a hatékony aerodinamikán, a gumikon. Ha a jövőben sokkal könnyebb autókat építenek, nagy tempónál előtérbe kerülhet az aerodinamikai stabilitás. Az általános járműdinamikai kérdésekben is érdekes utat jártunk be a Deltawinggel. Egy versenyautó fejlesztésénél útközben általában olyan dolgok derülnek ki, hogy az adott teljesítményhez nagyobb fékre, erősebb szerkezetre, komolyabb mechanikára lesz szükség, amivel általában növekszik a súly is, aztán ehhez még nagyobb fék kell, és így tovább. A Deltawingnél fordítva haladtunk ezen a spirálon. Ahogy könnyítettük, úgy vettük észre, hogy elég lesz egy kisebb fék is, ahhoz nem kell olyan széles gumi, így aztán még könnyebbek lettünk. Ez is egy olyan irány, amit érdemes lenne követni a jövő autóiban.

high INTL 91699

- Az Ön ötlete volt a keskeny első nyomtáv?

- Bizony.

- És mi volt a fő indoka rá? Az aerodinamika.

- Igen, főleg az. De ha a lehető legkönnyebb és legolcsóbb autót szeretnéd megépíteni, eleve kétkerék-hajtásban kell gondolkodni. Logikus, hogy a hajtott kerekek környékére koncentrálod a súlyt, és aktív nyomatékelosztást használsz. Aztán, ha a dinamikus átterhelődés hatását is ki akarod használni gyorsításkor, akkor egyértelmű, hogy a hátsó tengelyt kell hajtani. Fékezéskor pedig az összes kereket egyenlően szeretnéd használni. Így aztán előnyös, ha a súlyt minél hátrább teszed, és az aerodinamikai stabilitást is ennek megfelelően alakítod ki. Mint egy madártollnál vagy egy nyílvesszőnél. Ezzel a megoldással a fékerőnek is több mint a felét a tömegközéppont mögé teheted, és még mindig stabil maradsz. Egy hagyományos, derékszögű autónál mindig van egy destabilizáló hatás. Ha állóra fékezed a hátsó kerekeket, megpörögsz. Ennél az autónál a pilóták teljesen hátra állíthatják a fékbalanszot, mert akkor is stabil marad, ha megcsúszik a hátulja. Ez nagyon fontos, nagyon más, mint amit megszoktunk.

high INTL 91637

Vízen állítólag nagyon gyors

- Ennyire más a súlyelosztása, mint egy normális autónak?

- Óriási a különbség. Nálunk a súly mindössze 28%-a terheli az első tengelyt. Én egyedül meg tudnám emelni az autó elejét. Ezért elég a két keskeny gumi. És mivel nagyon kicsi az első nyomtáv, nincs szükség akkora csavarodási merevségre sem. Minden hátul történik. És ennek köszönhetően nagyon szeret kanyarodni az autó.

- Ezt látni is lehetett. A kanyar bejáratánál, a közepén és kigyorsításnál is kívülről erősen túlkormányzottnak tűnt az autó.

- Igen, alapvetően túlkormányzott, de nem rosszindulatú. Nagyon stabilan, kellemesen túlkormányzott. Egy derékszögű autónál mindig dominál az alulkormányzottság az autó befordításánál, mert az első kerekek végzik a legnagyobb munkát. És így a kanyarodásnál az első kerekek le is fékezik az autót. Aztán ott van a lehetőség, hogy az alulkormányzott jelleg átfordul túlkormányzottba. Nem mindegy, milyen az átmenet, ha nem jó a balansz, rosszindulatú lesz az autó, könnyen megforog. Ha mindig túlkormányzott vagy, az jobb a pilótának, amíg kontrollálható. Egy utcai autónál muszáj alulkormányzottnak lenni, hogy stabil maradjál, de ez csak egy elkerülhetetlen rossz.

high INTL 91492

Lámpa nélkül, lángnyelvvel igazi Batmobile

- Amikor megvolt az ötlet, hogyan próbálta igazolni, hogy működni fog? Szimulációkat futtatott?

- Igen, volt egy matematikai modell, amivel dolgoztunk, de hogy biztos legyek a dolgomban, vettem egy RC-modellt, egy profi távirányítós játékautót. Pontosabban kettőt. Az egyiket átépítettem olyanra, mint a Deltawing, a súlyelosztással meg mindennel, és összehasonlítottam a kettőt. Működik. Még ha nem is hitted volna. A többi pedig az aerodinamikán múlik, ott pedig nagy az előnyünk. Egészen más lehetőségeink vannak ezzel a formával. Két gyönyörű örvény megy az orrtól hátrafelé, a padló kialakításával pedig ezt csodálatosan ki lehet használni, rendkívül hatékonyan. Nagyon kis nyomásunk van az autó alatt, és mivel feleztük a súlyt, fele akkora leszorító erő is elég ugyanahhoz a tapadáshoz.

high INTL 93177

Végig kicsattanóan lelkes volt a három pilóta

- Mi volt a maximális sebessége a Deltawingnek?

- Az időmérőn 309 km/h. A 12. leggyorsabb autó volt Le Mans-ban. És még gyorsabbak tudtunk volna lenni, csak óvatos beállításokat használtunk. A gumik is alig fogytak, három tankot tudtunk kiautózni egy garnitúrából, és egy negyediket is kibírtak volna.

- Jól sejtem, hogy nem fogja elárulni, mi lesz Le Mans után?

- Az az igazság, hogy nincsenek terveink. Eddig mindenki arra várt, hogy mi lesz Le Mans-ban. Most meg mindenki azt kérdezi, hogyan tovább. De tényleg nem tudom megmondani.

Mit is mondhatnék, Ben meggyőzött. Olyan szimpatikus, kicsit flúgos figurát ismerhettem meg benne, olyan szuggesztíven, akkora beleéléssel tudott mesélni agyszüleményéről, hogy teljesen elszállt a szkepticizmusom. Mindenkivel együtt, őszintén sajnáltam, amikor egy szerencsétlen versenybalesetben kiütötte Nakajima a Toyotájával. Bennek a sajtótájékoztatón nagyokat kellett nyelnie nyilatkozata közben.

high INTL 91702

Motoyama a hétvégén kicsit hős lett

Amikor Motoyama másfél órán át küzdött a pálya szélén, hogy összerfércelje a baleset után, többen felvetették, hogy tehetne egy kivételt a versenyigazgatóság, és visszavihetnék javításra a bokszba, hadd menjen tovább, úgyis versenyen kívül indult. De Le Mans-ban nincs kivételezés, hiába gyűlt össze a drótkerítés mellett az egész csapat, hiába segített nekik még egy fotós is: lefényképezte a sérült részeket, és megmutatta a szerelőknek, hogy minél pontosabb instrukciókat tudjanak adni Motoyamának. Nem sikerült lábon bebicegni a bokszba, így aztán kénytelenek voltak feladni a versenyt.

De Ben így is bebizonyította, hogy működik az ötlete. Hat óra és 15 perc alatt 1005 kilométert ment a Deltawing, és amíg nem ütközött neki a betonfalnak, nem voltak komoly problémái. Egy pneumatikus szelepet kellett kicserélni a váltómechanikában, ennyi.

Hogy mi lesz a koncepcióból, csak találgatni lehet. Az Indycart már kilőtték, Le Mans-ban sem mehetnek jövőre, hiszen semmilyen kategóriába nem férnek be, az 56-os bokszból pedig a GreenGT indul. Hacsak a Nissan nem gründol neki külön márkakupát, nehéz elképzelni, hogy bárhol rajthoz engednék. Pedig kár lenne, ha elsorvadna, sok jó ötlet van benne. Még ha túlzás is a jövő versenyautójának nevezni, azért alaposan felkavarta az állóvizet, megmutatta, hogy el lehet térni a jól bevált receptektől. És főleg, hogy Colin Chapman kattanása ma is érvényes – ezt valóban jó lenne viszontlátni a gyakran bődületesen túlsúlyos utcai autóknál is.

A Deltawing jövője alighanem a Nissan kezében van, kíváncsian várom, mit kezdenek vele.

© Stump András

(Forrás: Totalcar.hu)

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!