A cikkem írásakor, már nem volt embargó így özönlöttek az infók a játékról. Töménytelen videó, képek és infók. Csak majd győzzem szórni, ide a weboldalra.
Emiatt rögtön ide az elejére két dolgot beszúrnék, a többi videót az állandóan frissített Forza 4 hírekbe pakoltam. Kiderült az Autósimogató-ban kiállított autók típusai is.
Az Autóvista lista:
Feloldható lesz:
Tehát essék szó többek közt arról, hogy mennyire fog majd minket lekötni a Forza 4. A cikk elolvasása után valószínűleg széles vigyor lesz majd arcodon, és talán még egy hangos YES is elhangzik. Szerintem nagyszerűt alkottak a srácok. Gondolom nem kevesen rágták a Turn10 fülét a Forza 3 karrier miatt. Az új dolgok közt is nagyszerű funkció a Rivális mód. Ez más játékokból talán már ismert..
Riválisok mód:
Ez a mód kombinációja a karriernek, a time trials-nak, és a multiplayer-nek. Ez lehetővé teszi, hogy barátaid ellen versenyezz, még akkor is, ha a barátaid offline vannak. A barátod autója a pályán egy szellemautó, de nem a klasszikus átlátszó "medúza" szellemautó. Ez egy teljesen élethű autó. Ahhoz hasonlóan jelenik meg, mint ahogy Forza 3 online versenyeken működik, ha a beállításokban az "ütközések ki” opciót választod. Tehát normálisan látod az ellenfél autóját, csak amikor közel érsz akkor átvált áttetszőre és úgymond keresztül tudsz menni rajta. Akik voltak már online versenyünkön azok tudják, hogy időmérőn is így megyünk. Így nincs sérülés, nincs szélárnyék, és nem tartod fel a másikat.
Automatikusan adja a riválist (általában az Xbox LIVE barátot), de te manuálisan is ki tudod választani a ranglistáról. A rivális legyőzésével bónusz krediteket kapsz az ellenfeled a ranglistán elfoglalt százalékos osztályozása alapján.
Ugyanakkor a legyőzött rivális kap egy üzenetet, hogy legyőzték és taposson a gázra, és döntse meg az idődet!.
Előre tudsz jutni a karrieredben és a fejlődésedben csak a Rivál módban is. Rival módban játszva ugyanúgy kapsz alap XP pontokat és kreditet, ahogy a karrier és multiplayer versenyekben.
7 versenycsatorna közül választhatunk. A legtöbb csatornát tíz esemény jellemzi.
Community Monthly
Ezen a csatornán hónapról hónapra változik az versenyek száma. Különböző korlátozású versenyek az alábbi versenyfajtákban: drift, track day, speciális futam, stb. Ezen a csatornán találkozhatsz vezetési korlátozásokkal, mint a vezetés módja, osztályok, évjárat, stock only, stb. Vagy olyanok, mint a csak cockpit nézet, ABS nélkül, csak kézi váltás, és még sok hasonló. Azonban a legnagyobb különbség ezeken a versenyeken, hogy a Turn10 adja a versenyeket havonta.
TopGear
Ezeket a versenyeket a TopGear stábja választotta ki. Minden verseny korlátozva van speciális modellekre tuning nélkül. Ez nagyon hasonló a time trial versenyekhez a Forza 3-ban, de egy TopGear csavarral. Például ilyen, amikor egy kört kell menni a TopGear tesztpályán egy Kia-val. (erről videó)
Spec Hot Laps
Ebben a kategóriában minden verseny a motorsport öröksége vagy a nagyszerű autó és versenypálya párosítás alapján választották ki. Minden versenyen korlátozva van a modell és nincs tuning. Mint egy TopGear versenyen. Itt aztán tényleg csak a vezetési tudás fog számítani!
Open Time Attack
Minden verseny ebben a kategóriában az osztályokon alapul. Itt már lehet tuningolni, jutalmazza mind a tuningot mind a vezetési tudást. Ezekre a versenyekre építhetünk autókat, konkrétan adott pályára belőtt setup-al. Amit aztán megoszthatsz a klubtársakkal. A megosztott autóidat bárki használhatja a klubból, akár be vagy jelentkezve lájvra, akár nem.
Track Days
Mintha egy nyílt napon lennél a Hungaroringen. Általában egy közép vagy felső-kategóriás autóban ülsz, végtelen számú jóval alacsonyabb kategóriás ellen. A versenyek többsége a kategóriákon alapul, de néha tartalmaznak nagyon sepcifikus évjárat korlátozás is. Kettő különösen népszerű a Turn10-nél. Az egyik a Nürburgring Nordschleife a másik a teljes Fujimi Kaido. A pályán a forgalom nagy, a körök hosszúak. Ezek a versenyek különösen trükkösek lehetnek.
Autocross
Ezek osztály alapú versenyek a versenypályákon. Ezeken a pályákon kapuk vannak. Ha elvéted a kaput időbüntetést kapsz.
Drift
A driftelés mindig is nagyon népszerű volt. Az új gumi modell kombinálva a vezetés szimulálásával a driftelést egy teljesen új szintre emeli – bonyolultabb, de ha ráérzel nem tudod abbahagyni majd.
Te is készíthetsz nyilvános versenyeket!
Ha játszottál a Forza valamelyik korábbi verziójával teljesen otthon leszel a lobbikban a Forza 4-ben is. Ami a következőképpen működik: “Create Race”itt van lehetőséged nyilvános futamot készíteni. A Forza 3-ban mindig csak privát futamokat tudtál készíteni. Ha a „Find Race”-re mész, lehetőséged van keresni a „user-Cearte Races” (felhasználók által készített futamokat). Általános kategóriák szerint tudsz keresni (pl.: körpálya, időmérő (timed) drag, drift, custom, stb.) vagy beállíthatsz további részletes keresést a kategóriákra, beállításokra. Pl.: részletes kereső szó (tag) tartalmazhat „legyen” osztály vagy „ne legyen” osztály szűrőket és részletes keresés a driftre tartalmazza az osztályt, a vezetés stílusát, és az ütközés módját.
Az „Autó Kedvtelés” (Vagy nem tudom, hogy magyarosítsam: car affinity) ? Hogyan igazodok a gyártókhoz?
A Forza Motorsport 2 és Forza Motorsport 3-ban két hasonló autó „car leveling” rendszer volt. Viszont ezek inkább az autók alkatrész gyártóinak és a velük szövetkezett autógyártók fejlesztő alkatrészeire vonatkozott. Minden autót 5 szintig lehet felvinni. Az 5. szintű autók biztosították a kedvezményes alkatrészeket a játékosoknak az adott gyártótól. 5. szintű autók megsokszorozása halmozta a kedvezményeket. A rendszer erőssége volt, hogy megerősödött, amikor kombinálták az Aukciós Házzal. Amíg ez a rendszer Aukciós Házzal való interakciókra sarkallt. Ha egy autó elérte az 5. szintet többé nem késztette semmi, hogy megtartsad azt. Valójában, ha meg akartad kapni a jutalmadat minden egyes levezetett mérföld után, váltanod kellett egy másik autóra, mely még nem volt 5. szintű.
A Forza4-ben nincs többé autószint. Most a játékosok gyártói speciális szinteket gyűjtenek, melyeket „Kedvtelés” (affinity) szinteknek hívnak. Ebben a rendszerben, ha BMW-vel versenyzel, BMW XP pontokat gyűjtesz. Tudsz vásárolni vagy eladni BMW-ket a BMW XP pontjaid változása nélkül. A BMW XP pontjaid csak a BMW-vel levezetett mérföldek növelésével változnak. Ez az XP pont vezet a gyártók speciális szintjeire. Ezek a szintek hatalmas gyártóspecifikus alkatrész vásárlási kedvezménnyel jutalmaznak (akár 100% ingyen alkatrésszel), széles készpénz bónusszal (150,000CR-ig), valamint jelvények és címerek, a Forza Player Card-hoz (bővebben lsd lentebb). 5. szintű gyártói „Kedvtelés” 30 perces versenyt tesz ki. Ez 100% alkatrész kedvezményt ad, kivéve a kerekekre, és a karosszéria elemekre. Ez biztosítja, hogy sok különböző alkatrész kombinációval szerezz tapasztalatot, pénz felhasználása nélkül. 5 autó szint helyett gyártónként 50 szintünk van.
Ez jó ötlet, eddig akik tuningot készítettek autókra, rengeteg ZS-t elköltöttek mire elégedetten hátra dőlhettek. Ha eléred ezt a szintet egy autónál, akkor már nem kell aggódni az alkatrészek ára miatt.
Alapvetően a célunk az affinity rendszerben: A) ösztönzést nyújtani a játékosoknak, hogy hűségesek legyenek kedvenc autóikhoz, vagy gyártóikhoz. és B) lehetővé tenni, hogy a játékos a közösségnek megmutathatja a büszkeségeit az új játékosi kártyán keresztül.
A Dög unalmas karrier mód most hogyan változik?
Jelvények és rangok?
A korábban említett Forza4 játékos kártyán, majdnem 400 apró grafikus jel van, Jelvénynek hívják őket. Ezek cserélhetőek a Profilod felületén. Néhány Jelvény zárolt alapértelmezésű, mint pl,az országok zászlói. A legtöbb nem zárolt, és különböző tevékenységeket mutat a játékban vagy a közösségben.
Néhány fejlődés alapú. Mások többnyire nem szokványosak. Számos darabnak van több szintje is. Például: minden gyártói „Kedvtelés” Jelvénynek 3 szintje van. BMW rajongó leszel elérve a BMW „Kedvtelés” 1. szintjét. A 2. vagy 3. BMW Jelvény és Cím eléréséhez, el kell érned a BMW 10 és 25. szintjét. Ez nem is feladat. Bármelyik gyártó 50. „Kedvtelés” szintjének elérése legalább olyan nagy teljesítmény, mint Jelvény és Cím fejlődése.
Ahogy közeledik a dátum és csak jönnek a szebbnél szebb képek a játékról egyre izgatottabban várjuk a játékot. Ahogy ebből a cikkből is kiderül, nem lesz olyan unalmas, mint a Forza 3. Több kihívás, több elérhető szint, lesz miért küzdeni. Ez a Single játékmódot bőven élvezetessé teszi egy időre, így nem lesz az mint a 3. résznél. Ez viszont egy kicsit aggaszt is, lehet hogy emiatt megcsappan sokaknál a közösségi verseny iránti érdeklődés akár ezen az oldalon is.
Majd meglátjuk!
Két dolgot ne felejtsetek el!
© Crazyman