Forza 5 Hírek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza 5 - Meguiar's Car Pack

Meguiar's Car Pack

Részletek és videó az autócsomagról a cikkben!
 


 

 

 

 

 

 

Meguiar's csomag autói:

 

2013 BMW M Performance M3 Racing Car

1992-ben a BMW befejezte addigi pályafutását a legmagasabb szintű európai túraautó versenyzés terén. Látván viszont a legújabb versenyszörnyeteget, egyértelmű, hogy a BMW az elmúlt 20 évet a nagy visszatérésre szánta. Bruno Spengler megnyerte vele a világbajnokságot, továbbá csapatösszesítésben is nyertek és a BMW vitte el a konstruktőri első helyért járó trófeát is! A csapat továbbá nagyon sok esetben állított fel pályacsúcsokat, leggyorsabb köröket a versenyek folyamán, miközben minden a költségek csökkentéséről, visszaszorításáról, illetve a pilóták helyzetének biztonságosabbá tételéről szólt. Az autó minden egyes vonala, megjelenése és dizájnja eléggé közel áll a Formula autós kategóriához; jobban mint a GT kategóriához. 4.0 literes, V8-as erőforrással felszerelve és 6 sebességes váltójával 300 km/órás végsebességre képes és úgy tapad az aszfalthoz a leszorító erőnek köszönhetően, hogy még a legesősebb körülmények között is képes megfutni a végsebességét. A tömege pedig még pilótával együtt sem éri el a 1140 kilót. Állítsd versenybe bármi ellen a BMW M3 Race Car-t a Forza 5-ben és egyből látni és érezni fogod, hogy ez az egyik leggyorsabb és legprecízebben irányítható autó az egész játékban.

 

 

1986 Alfa Romeo GTV-6

Az Alfa Romeo GTV-6 az autós újságírók körében úgy forog, mint a nagyszerű vezethetőség, a kiváló fékezés a deDion hátsó felfüggesztés és az SOHC V6-os, 2.5 literes motor által nyújtott nagyszerű vezethetőség netovábbja. A hátsókerék hajtású autónak a tömegközéppontja közel tökéletes. 1981-től 1985-ig bizonyította a pályákon is rátermettségét, folyamatosan megnyerve az Európai Túraautó Bajnokságot. Az Alfa Romeo limitált kiadásokat is gyártott, mint a Maratona, a Balocci és a GP változatok. 1986-ban a csúcson fejezte be pályafutását a GTV-6, maradandó sikereket hagyva maga után a WRC versenyein. Érdekesség, hogy 200 olyan gyűjtői modellt is készítettek belőle, ami kizárólag Dél-Afrikában készült és V6-os, 3.0 literes erőforrással volt felszerelve. A GTV-6 minden verziója a mai napig élményt nyújt vezetése során, és nagyon sokat még most is klub versenyeken használnak, vagy autós találkozókon és kiállításokon szerepeltetnek.

 

 

2011 Aston Martin V12 Zagato (Villa d'Este)

Az eredeti DB4GT Zagato 50. évfordulóját ünnepelve az Aston Martin egy elegáns concept autót épített. A V12 Zagato a nagy presztizsű Concorso d’Eleganza Villa D’Este fesztiválon debütált Olaszországban és egyből megnyerte a concept és prototípus osztályban a „Best in Class” díjat. A következő hónapban pedig már a Nürburgring 24 órás versenyen indult. A V12-es, 510 lóerős, igencsak erőteljes motor 298 km/órára képesés és karbon-kerámia fékek biztosítják a lassulást, ezáltal tökéletes a versenyzésre. Minden, ami szükséges, az egy jó pilóta és az autó bármire képes.

 

 

1958 Aston Martin DBR1

Míg a legtöbb autó moraját állatok morgásához, fújtatásához hasonlítják, addig a DBR1 soros hathengerese egy oroszlán torokköszörülő ordításához hasonlít, ezáltal az autó-motor sport történelmének egyik legérdekfeszítőbb hangzását produkálja. A DBR1-est nem csak az Aston Martin tulajáról, David Brownról nevezték el. Szerepet játszott Caroll Shelby és Ray Salvadori is ebben, akik a DBR1 volánja mögött megnyerték az 1959-es LeMans 24 órás versenyt. Az autó további sikereket is magáénak tudhat. Stirling Moss négyszer nyert vele a Nürburgring Nordschleife 1000km-es versenyen. A 3 literes motor 254 lóerővel rendelkezik. A súlynál figyeltek a minél könnyebb kialakításra, az aerodinamika szerepére és a tökéletes vezetési dinamizmusra. A könnyítéseket magnézium ötvözettel érték el, de ezáltal nagyon vékony lemezek borítják az autót, ami miatt nagyon törékeny is. A DBR1 különleges és egyedi élményt biztosít a sofőrök számára a maga gyönyörűségével.

 

 

1957 Chevrolet Bel Air

Mint a valaha létezett egyik leg ikonikusabb amerikai autó, a Chevy Bel Air-nek nagy rajongótábora van a klasszikus autók körében. Az ’57-es változat annyira emblematikus, mint Elvis Presley és Marilyn Monroe, vagy az amerikai hot dog és az almás pite. Az autó megkülönböztető jegyei többek között az első krómozott rácsozás, a nagy krómozott lökhárítók, és a klasszikus két tónusú festés. Az 1957-es modell V8-asa 265 lóerőre volt képes; az első a maga korában, ami ilyen erőt tudott produkálni. Az évek múlásával szinte az összes Bel Air modell átalakult hot-rodokká, vagy retro modellekké, az FM5-ben pedig a te hot rodos álmaidat váltja valóra. Csak szerezd meg az autót, tuningold fel a V8-ast, kreálj egy lángcsóvás festést rá és biztos, hogy mindenki utánad fog fordulni Long Beachtől Prágáig!

 

 

1967 Chevrolet Chevelle SS-396

A ’67-es Chevelle SS-396 sok újítást és fejlesztést tartalmazott, mint a már 3 éve piacon levő Chevelle modell. Ilyenek voltak a szélesebb és nagyobb gumik, a jobb kormányzás/irányíthatóság, az opcionális első tárcsa fékek. Míg a standard váltó 3 sebességes automata volt, addig a Forza 5-ben már a 4 sebességes automatát lehet nyüstölni V8-as, 375 lóerős motorral, amiket csak néhány 100 modellbe építettek be annakidején. A detroiti „acélmunkások” több mint 1600 kilónyi fémet munkáltak össze, hogy ez az üvöltő erő egyike lehessen az amerikai izomautók történelmének, nem utolsósorban, hogy ugyanolyan élvezetes a hangját hallgatni, mint csapatni vele egyet a pályán.

 

 

1968 Dodge Dart HEMI Super Stock

Míg a gyorsulási autók kora már rég lejárt, addig ez az autó a mai napig képviseli a „műfajt” és soha nem volt nála gyorsabb gyári versenygép. Ebből a típusból mindösszesen 50 darabot gyártott a Hurst és olyan nagy neveknek értékesítették, mint például „Dandy” Dick Landy. Az óriási 426 HEMI motort csak nagy erőfeszítések árán tudták a helyére tenni, konkrétan egy pörölykalapács segítségével a kasztni oldalán. A kerékjáratokat és a lengéscsillapítókat is módosították emiatt, továbbá könnyítettek a vázon is; üvegszálas orrot, sárvédőket és motorháztetőt kapott, a tükröket levették róla, kivették a rádiót a fűtésrendszert és igen, még a hátsó üléseket is! Ez az egyedülálló L023-as kódjelű Dodge Dart HEMI technikusok és szerelők keze által lett összerakva a Chrysler Marine and Industrial divíziójában. Bár a teljesítményt nevetségesen 425 lóerőben határozták meg, de könnyedén fel lehetett csavarni akár 500-ig is. Miután néhányat az utcákon is kipróbáltak a forgalomban, a gyár egyszerűen csak annyit nyilatkozott: „Ez az autó nem utcai használatra lett gyártva, továbbá meg sem felel a kötelező biztonsági előírásoknak”. Hogy ez a kijelentés figyelmeztetés volt-e, vagy csak ügyes reklámfogás a gyár részéről, az a mai napig nem derült ki!

 

 

1940 Ford De Luxe Coupe

Nehéz nem megbecsülni ezt a háború előtti veterán modellt. Míg napjainkban szinte már egyet sem találni, addig a Ford Coupe a maga idejében egy ikon volt, amiből több milliót adtak el a piacon. Már maga a V8-as motor is része a történelemnek. Azt is mondhatnánk, hogy a hot-rod „életérzés” ezzel az autóval kezdődött, mikor a 2. Világháborús veterán katonák hazaérvén valamihez kezdeni akartak és mi sem volt jobb annál, mint hogy megbütykölhessenek és maguk módján felépíthessenek egy autót. Az 1350 kiló összsúlyt mindössze 60-85 lóerő tartotta az utakon, de a De Luxe Coupe ennek ellenére a könnyebb osztályba tartozott márkatársaihoz képest. Csak menj egy kört te is vele és úgy fogod érezni magad, mintha egy luxus időutazáson lennél vissza a múltba.

 

 

1966 Ford Lotus Cortina

Az első olyan autó volt, amire azt mondták: „versenyezz vele vasárnap és indulj munkába vele hétfőn”. A Lotus Cortina a pályákon elért sikereivel szerezte az elismerést, ami a mai napig tart. Maga Henry Ford volt az, aki megkérte a Lotusos Colin Chapmant, hogy építsen egy olyan Fordot, ami megállja a helyét a versenypályákon. Ez sikerült is, mivel az autó több ralli és túraautó bajnokságot is megnyert, nem kis nevekkel a volán mögött, mint például Jim Clark. 100 km/órára kevesebb, mit 10 másodperc alatt gyorsul a 936 kilós jószág. Ezt a maga 115 lóerejével, 1.6 literes 4 hengeres motorjával és dupla Weber karburátorral éri el. Míg az autó komfortosan képes 4 embert is szállítani, a legnagyobb örömöt akkor okozza, amikor verseny pilótaként full gázon szállunk bele bármilyen kanyarba.

 

 

1973 Mazda RX-3

A Nissan Skyline nemeziseként, az RX-3 az 1972-es japán grand prix-n legyőzte a Nissant, megfosztva őt attól, hogy egy huzamban megszerezze az 50. győzelmét. Japánon kívül az RX-3 nagyon sikeres volt a versenypályákon. A Bathurst 1000-resen dominált a C osztályban, és dominált Amerikában az IMSA és SCCA versenysorozatokban. A motorháztető alatt a duplarotoros 12A jelzésű motor több, mint 100 lóerőre képes és ha még nem is benzinspórolós az autó, mint más kompaktok Japánból, mégis nagyon népszerű, mivel a Mazda összeladásainak több mint 50%-át ez az autó tette ki, még mielőtt piacra került volna az RX-7 modell. Napjainkban már nagyon ritkán látni RX-3-ast az utakon, a márkahű és klasszikus autók kedvelőinek nagy szomorúságára. 

 

 

 

Ez a 10 autó nem fog semmibe sem kerülni a Car Pass tulajoknak, úgy, ahogy a korábbi csomagoknál is volt.

 

A fordításáért köszönet HawkStorne-nak!

 

 

        

 

A teljes eddigi autólista ITT található.

 

Forza Motrosport 5 cikkek itt: 

 
 
 
 
 
 
 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!