ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5
Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...
Zengő Roadshow Hatvan Összefoglaló
Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...
Most akkor vége?
Le Mans 4H Emléklapok
Nagy Futam II Infiniti Red Bull Renault
A JAS Motorsport cégről Mindent láttunk már, amit látni kell. A teszt megvolt, menjünk...
PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...
Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074
Lotus a Rallyban A 70-es 80-as évek fordulójának rally világbajnokságain a Lotus sikeres gyártó...
MIDEX Cered RS 2014.04.12-13
Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye
FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!
MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...
Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...
Magyar győztes a RaceStar tehetségkutató versenyén!
Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...
Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...
Ahogy már megszokhattuk több év alatt, karácsonykor akcióba lendül az XboxKlub.hu és...
Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...
Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!
Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...
B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...
Migren fotópályázata Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...
A Jalopmik autós híroldal (aminek néhány cikkét ezen az oldalon is láthattátok már) cikkezett...
Riport Ray Mesterrel Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...
Újabb FRH póló
Teher- robogó? Kubo!
FRH Találkozó 2013 Gokart Emlékezetes nap...
Karácsonyi adományozás! Egységben az erő!
GT Open - festőverseny Szavazz te is!
Magyarországon? Élménybeszámoló
Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.
Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...
FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...
Egy lelkes Forza rajongó, gondolt egyet és kettő lett belőle. Akinek mindene az autó annak biztos...
Kagylóülésből kagylóülésbe… Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...
FRH találkozó Élmények...
Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...
Újabb PRH autók a KlubGarázsban!!! Kettő vas került fel, amit használjatok bátran!
A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...
Hálózati beállítások avagy az Open NAT aranyat ér
Az INTERNATIONAL SUPERSTARS SERIES egy az FG GROUP által szervezett versenysorozat, mely 500...
Novemberben érkezik a Nissan GT-R Nismo változata...
Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...
Megjelenés december 6-án, tehát a Mitulás Báti hozza! A Microsoft bejelentette az új...
Az első Millenium Racer
Forza és én... Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...
Karácsonyi adományozás Tavaly megmutattuk mindenkinek, hogy az FRH (Forza Racing Hungary)...
Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!
Staff Team BT
Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...
Controller Magazin és a Forza 5
Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...
Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...
Michelisz Norbi itthon! 2 Tegnap délelőtt hívott Sanya, hogy ha ideje engedi akkor találkozni...
FRH Örökranglista 2013 Egy korszak ismét "lezárult" a csapat számára... Táblázat...
Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...
Bemutatkozik a Zengő Junior Team! A Zengő Motorsport két autóval benevezett a...
Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...
2014 Összefoglaló
Luxus telefont ad ki a Lamborghini Te előrendelsz?
Nincs füst, nincs zaj...
WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...
Game Day Köridő Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...
BMW Car Dashboard Design Mindent a szemnek...
WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....
Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...
A Nagy Futam
Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...
Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...
THE END
Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...
Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...
A hachiroku (ez a Corolla GT beceneve, az AE86 gyári kód japán számneveiből: hachi: 8 roku:...
Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...
UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!
Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...
Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait
Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...
Racers for Race
Na srácok. A póló ügy. Többen megkerestek a csapatból, hogy ők szívesen rendelnének...
Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...
Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...
Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...
Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?
Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...
Rózsa RS 2014.06.21 - 22.
Luke, én vagyok az apád
FRH találkozó Pénzbefizetés nov. 3-ig!
Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...
A Bulirendszám és a Forza Racing Hungary Nagyszerű hírt közölhetek az FRH csapatagokkal!...
Új FRH ajándéktárgyak!
FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!
2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...
TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...
Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...
Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom hétvégén volt a Magyar Nagydíj. Egy külföldi weboldalon találtam, egy ezzel kapcsolatos érdekes hírt. Amit most CSZ78 (Csikós Zoli ) csapattársunk jóvoltából magyarul is olvashattok.
Vasárnap volt a Magyar Nagydíj 75. évfordulója. Egy olyan eseményé, amit 1986 óta folyamatosan rendeznek. 50 évvel azelőtt, hogy a Forma-1 a Hungaroringre jött, Budapest belvárosában 100ezres nézőszám mellett rendeztek Nagydíjat.Jöttek az „ezüst nyilak”. Jött a Ferrari. ¾-ed évszázaddal később sétáltunk egyet a népligeti pálya gyönyörű, elhagyatott kanyarjain.
A Magyar nagydíj előtti magyar versenyről Erik D’Amato Jalopnik alapító egy házibuliján hallottam. Az ő házában volt egy plakát, ami az 1936-os Magyar Nagydíjat hirdette. Valami vörösre festettet mutatott, a Gellért-hegyet és Magyarország továbbá a Magyar Autóklub zászlaját ábrázolta. Azzal ellentétben amit a plakát sugall azok számára akik ismerik Budapest földrajzi viszonyait, a pálya nem a Duna partján volt, hanem egy hatalmas komor parkban, amit Népligetnek hívnak.
Képzeljük el, hogy egy New York-i Nagydíjat a Centrál Parkban rendeznének és akkor érezhetjük, hogy milyen is lehetett az 1936-os verseny és milyen gyönyörű lehet a mai modern Magyar Nagydíj. Bár ez a hasonlat egy kicsit sántít. A Centrál-park budapesti ikertestvére lehetne a városligeti; a családias-barátságos háttér terrabájtnyi turisták által készített fénykép háttereként szerepel. A Népliget inkább a Bryant parkra hasonlít annak heroin korszakából; a Városliget gonosz ikertestvérére. Bár elég közel esik a belvároshoz, mégis egy elhanyagolt hely, amelyet vasutak, lepusztult ipari épületek és lakóházak vesznek körül. Elégséges azt mondani, hogy a 11 évemből, amit Budapesten töltöttem, talán ha egyszer voltam benne és hallomás alapján terveztem egy sétát az elhagyatott 3.1 mérföld hosszú utcai pályán. Két barátomnak azonnal és egymástól függetlenül ugyanaz jutott az eszébe: a Népliget nem más, mint kiskorú férfi prostituáltak lelőhelye.
Ez lehet az eset, de 75 évvel ezelőtt ez hatalmas esemény volt Magyarország életében, ami politikai szekerét közelebb rántotta a felemelkedő 3. Birodalomhoz, melynek autói egyeduralkodók voltak ekkor.
“Magyar szempontból ritka ünnep lesz ez a vasárnap, hiszen mérföldköve lesz annak a korszaknak, mely bennünket is bevezet azoknak az országoknak a sorába, melyek az automobil szempontjából is megérdemlik a kultúrállam jelzőt.” -Sramoa Motorsport Blog.
1936 volt az Auto Union kitörésének éve. A szezon, amikor Bernd Rosemeyer megnyerte az Európa Bajnokságot a V-16 erőforrással szerelt Auto Union Type C típusú autójával. Szintén Rosemeyer volt, aki az 50 körös Nagydíjat az első rajtkockából kezdhette. Az első sorból mellőle ugyanilyen autóval Hans Stuck indult. Utána három Mercedes-Benz az európa bajnok Rudolf Caracciola, Manfred von Brauchitsch és Louis Chiron, a Scuderia Ferrari Alfa Romeók (Tazio Nuvolari, Antonio Brivio és Mario Tadini), a harmadik Auto Union of Achille Varzi, és két privát versenyző autója sorakozott a rajtrácson. Az egyik a helyi hős Hartmann László volt a gyengébb Maserati 8CM autóval, aki felvette a harcot az Alfa Romeókkal és az 500 lóerőnél is erősebb ezüst nyilakkal.
2011 nyara jellegét tekintve inkább németes, mint magyaros és az első benyomásom a pályáról olyan volt, mintha egy hatalmas erdő lenne óriás platánfákkal, víz mindenfelé. Lehűlés, ami inkább Silverstone-ban a Nürburgringen vagy Spa Francorchampsban jellemző, mint Magyarországon. A régi célegyenes ma közút, melyen BKV-busz jár és egy jókora villamos erőmű szegélyez. A végén nagyon éles jobb kanyar a pályán lévő két igazán lassú kanyar egyike, amit két nagy ívű hurok követ majd a pálya teljes hosszán a park területén. A második hurok egy 90 fokos bal kanyarral ér vissza a rajt-cél egyenesbe.
1936. június 21-én Horthy Miklós kormányzót is beleértve 100000 néző előtt kezdődött a verseny 10.30-kor. Az első rajthelyről induló Rosemeyer korai előnyre tett szert, őt a másik Auto Unionnal Stuck, a Mercedessel versenyző von Brauchitsch és Caracciola és az egyetlen Alfa Romeo követte Tazio Nuvolarival. Az Alfa nem a híres P3-as hanem a GP verziója volt a sokszínű 8C modellnek. Ezt Monoposto 8C 35 Type C-nek hívták. 3,8 literes feltöltéses soros elrendezésű motorja volt, ami az ezüst nyilaknál gyengébb teljesítményt adott le, de a népligeti pálya sok kanyarja és kevés hosszú egyenese miatt ez nem jelentett hátrányt. Nem utolsó sorban pedig a volán mögött Tazio Nuvolari ült, aki már megverte az összes németet egy évvel ezelőtt a hasonlóan kacskaringós Nürburgringen.
A pálya a célegyenes után egy kissé kiszélesedik. Ez úgy jó 50 láb széles, amikor elkezdi kanyargós útját a parkban. A három oldalról körbekarózott platánfa csemeték mutatják a pálya nyomvonalát, amik túlélték a II. világháború pusztításait és erdei óriásokká nőttek. Túlélték Rosemeyert, akinek kevesebb, mint 18 hónapig élt utána; túlélték Caracciolát és Nuvolarit, akik az 50-es években haltak meg; és még Manfred von Brauchitsch-ot is, aki 2003-ban 97 évesen halt meg. Néhány kanyar mentén elhelyezett kő fehérre lett festve és könnyen el lehet képzelni ezeket 1936 nyarán, amikor a levegő tele volt, de nem esővel, hanem a versenybenzin fanyar illatával, amiből csak az Auto Union 370 gallonnal hozott ide a három autójához.
Tíz körrel a rajt után, Caracciola megelőzte Rosemeyer az élen, de 6 körrel később kiesett a versenyből motorhiba miatt, visszaadva a vezetést a középmotoros Auto Unionnak. a sorrend Rosemeyer, von Brauchitsch, Nuvolari volt. A gyengébb Alfa a kevés hosszú egyenes miatt, ami gátolta az ezüst nyilak kibontakozását, Nuvolari szorosan követte von Brauchitsch-ot, míg az elkövetett egy hibát Nuvolari feljött a második helyre. Rosemeyer ekkor 37 másodpercnyi előnnyel vezetett. Három kör alatt Nuvolari utólérte az ő 550 lóerős Auto Unionját, és a 33. körben meg is előzte. A hátralévő 17 körben kellett megőriznie pozícióját. Achille Varzi csatlakozott Nuvolarihoz és Rosemeyerhez a dobogón, miközben a Mercedes–Benzek közül egy sem fejezte be a versenyt. Ez volt Tazio Nuvolari egyik nagy, óriásölő győzelme, az 1935-ös német nagydíjon mutatott teljesítményének a visszhangja; és ez volt a hazatérése az Alfa Romeo versenyautó tervező Vittorio Jano-nak, aki Viktor Jánosként született 1891-ben, magyar emigráns szülők gyermekeként.
Tervben volt még az 1937-es és 1938-as verseny is, de a II.világháború miatt erre már nem került sor. Az ezt követő kommunizmus eltemette Magyarország nagydíj rendezési álmait 50 évre. A 80-as évek közepén Bernie Ecclestone meglátogatta a pályát és elhatározta, hogy Magyarország újra Forma-1-es futam helyszíne lesz első helyszínként a vasfüggönyön túl. A Száguldó cirkusz blog szerint Ecclestone-t lenyűgözte a pálya, de a biztonság miatt jópár fát kellett volna kivágni, a konzervatívok így megvétózták az elképzelést. A Magyar Nagydíj átköltözött a Hungaroringre, egy sárkatlanba épített vadonatúj helyszínre 10 mérföldnyire Budapesttől, ami a pletyka szerint, egy másik ellentétet szült: Czinege Lajos védelmi miniszter járt erre a területre vadászni és aggályát fejezte ki, hogy a vadak elvándorolnak a hangos motorzajtól. A Népliget elfelejtődött—látszólag benépesült férfi prostituáltakkal, akik nem csatlakoztak hozzánk a pályabejárós sétánk alkalmával—ameddig bele nem írják a Grand Prix Legends nevű versenyzős játékba.
Valahogy így lett a Magyar Nagydíj, ez a különös kis verseny a nyári szünet előtt megtartva ezen a lassú, poros nem különösebben színpadias pályán, ahol nagyon nehéz előzni. Ennek ellenére nem lehet mondani, hogy nincsenek meg a legendás pillanatai.
Az első versenyt 1986-ban hatalmas tömeg előtt egy fiatal brazil, bizonyos Ayrton Senna vezette egy gyengécske Lotusban, amíg meg nem előzte őt Nelson Piquet, aki előnyét a célig megőrizve lett a második Magyar Nagydíj győztese – 50évvel az első verseny után.
(Fordította: Csikós Zoltán "CSZ78")