Hírek
Légy Te is stafftag!

Légy Te is stafftag!

Jelentkezz stafftagnak és segítsd Te is a csapat működését! Szívesen segítenél az FRH...

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012

Szilveszter Rallye 2012 Gala sporttársunk az év végén sem fért a...

Evo testközelből

Evo testközelből Szfvár. 2010-05-28 Hihetetlen élményem volt szerdán, Gunti barátom...

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika

Replika, vagy nem replika? Mikor a kistestvér naggyá akar nőni...  

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

Talán emlékeztek még, hogy kb. fél éve kiadtuk a PRH csapattal a ’BRUTAL ASSAULT Speed Pack’...

Ford A-modell

Ford A-modell Akik esetleg Székesfehérváron járnak azok személyesen is megcsodálhatják...

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks

Stadium Super Trucks A világ legjobb autóversenye      

Michelisz design M3 E92

Remélem Michelisz Norbi és rajongói nem veszik sértőnek, hogy első komolyabb matricázásom a...

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan

Zengő Roadshow Hatvan  Összefoglaló      

Pompás matrica a Forza 3-ban

Ismét elkészült egy pompás matrica a Forza 3-ban! Mikor Michelisz Norbi megjelent a...

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H emléklapok

Le Mans 4H Emléklapok      

Háromszázzal a fák között

Isle of Man TT, 2011 2011. június 13., hétfő 09:11 Ott állok Giacomo Agostini, Phil Read, Kel...

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…

Kagylóülésből kagylóülésbe…   Sokan úgy tekintenek a számítógépes/konzolos...

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW? Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig,...

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Teherrobogó? Kubo!

Teherrobogó? Kubo!

Teher- robogó? Kubo!  

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

Trófea feleség Bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy    

Mad Catz premium játékvezérlő

Mad Catz premium játékvezérlő

A közös cél érdekében, a Mad Catz és az MLG, azaz Major League Gaming. Hogy megalkossák a...

FRH találkozó 2013-ban

FRH találkozó 2013-ban

FRH TALÁLKOZÓ Még frissek az élmények…      

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS - Gala

Rózsa RS 2014.06.21 - 22.      

2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

Nagy nap, hiszen kettő említésre méltó esemény is történt ezen a napon. Először...

Forza Motorsport a pályán kívülről

Forza Motorsport a pályán kívülről

Riport Ray Mesterrel   Milyen is az, amikor nem egy hosszabb délutáni futamot próbálunk...

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5

Controller Magazin és a Forza 5        

Maximulator - ríl drájving

Maximulator - ríl drájving

Maximulator bemutató Nem olyan régen kaptunk egy megkeresést a Maximulator csapatától,...

Top Gear és a Google Street

Top Gear és a Google Street

A Top Gear tesztpálya felkerült a Google Street...

Gala ismét versenyben

Gala ismét versenyben

Régen hallottunk Galáról Most nem csak a köridőzés hanyagolásáról van szó...  

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica

Forza Racing Hungary póló - matrica (UPDATE) avagy most sem fenékig tejföl az...

FRH Május 1

FRH Május 1

 A Nagy Futam      

PRH - Rongits

PRH - Rongits

Újabb autók a PRH SHOP-ban!!! Primordial Racing Hungary Kettő vas került fel, amit használjatok...

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés eredmény

DTM - legjobb festés Eredményhirdetés!!!      

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge

2011 LA Design Challenge A 8. alkalommal megrendezésre kerülő LA. formatervezési versenyen...

Szirák RS - Gala

Szirák RS - Gala

Szirák RS 2014.05.23 - 24.      

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren Forza4 Fotópályázata

Migren fotópályázata   Katt a Bővebben gombra aztán irány kattintgatni a Forza4 -ben a...

Tűz a Veszprém Rallyn

Tűz a Veszprém Rallyn

18. Veszprém rally - 2011.07.09. Tűző napsütés, ezer fok. Sör, üditő, és szendvicsek...

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6

FRH és a Forza 6        

FRH Örökranglista

FRH Örökranglista

Forza 4 Örökranglista Mivel tegnap volt pontosan 6 hónapja (fél éve), hogy megjelent a...

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON Ilyet még nem láttál!       

B.Ú.É.K.

B.Ú.É.K. Örülök, hogy egész évben itt voltatok. Akár regisztráltként, akár csak...

Forza 4 autófestés

Forza 4 autófestés

Migren77 és a Ferrari 599XX Corrupted keresett valamelyik nap az XBox Live-on, és kérte...

Forza Racing Hungary találkozó 2015

Forza Racing Hungary találkozó 2015

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

F1 - Budapest titkos pályája

F1 - Budapest titkos pályája

Budapest titkos utcai versenypályája Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom...

Örökranglisták

Örökranglisták

Örökranglisták 2009.10.28.-án indult az eslő teszt futamunk. Azóta nem kevés idő eltelt és itt...

Forza és én...

Forza és én...   Egy lelkes Forza rajongó írását olvashatjátok. Ami az FM3 és...

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrészvadászat Kínában

Alkatrész- vadászat Kínában Ilyet még nem láttál...      

Gymkhana Magyarországon?

Gymkhana Magyarországon?

Magyarországon? Élménybeszámoló

Autómatricázás az életben

Autómatricázás az életben

Ez a cikk ismét egy autó matricázásáról szól, de most fordított a...

Xbox Live profilvédelem

Xbox Live profilvédelem

FIGYELEM! A napokban két Xbox Live profilfeltörésről is olvastam. 

FRH telefontokok

FRH telefontokok

Új FRH ajándéktárgyak!  

Egy korszak lezárult

Egy korszak lezárult

THE END          

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

[PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

Itt a Primordial Racing Hungary legújabb kiadása. Ezúttal az alacsonyabb osztályok szerelmeseit...

FRH logó

FRH logó

MIGREN csapattársunk új FRH lógói. A kirakatomban megtaláljátok. FRH csapattagoknak elküldöm...

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés

DTM - legjobb festés Festések versenye!!!      

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny eredmény

GT Open - Festőverseny Sorsolás!    

Forza Racing Hungary találkozó 2014

Forza Racing Hungary találkozó 2014

FRH találkozó Szurkoljunk együtt Michelisz Norbinak a...

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rallye 2013 - Gala

Szilveszter Rally 2013 Galuska Szabolcs – Várfalvi Gábor Lada 21074  

Isle of Man TT - autóval

Isle of Man TT - autóval

Ez nem mai hír, csak most bukkantam rá, és mint érdekesség rakom ki. Júniusban itt az oldalon is...

Forza Racing Hungary találkozó 2012

Forza Racing Hungary találkozó 2012

WTCC futam és FRH találkozó a Hungaroringen 13:00 - 13:15 között találkozunk a jelölt...

Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

FRISS INFÓK!!! A holnapi napon 9:00-tól elérhet aki akar a következő telefonszámon: +36303261063...

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?    

FRH találkozó

FRH találkozó

FRH Találkozó Versenyezzünk élőben! HOLNAP!!!    

FRH póló 4.0

FRH póló 4.0

Újabb FRH póló            

Na, ezt ne!

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...  

Zöld Pokol - forma autó

Zöld Pokol - forma autó Andreas "Andy" Gülden a Nürburgring Vezetéstechnikai Akadémia vezetője a...

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London

Dvorcsak és London Ő az a srác a csapatból akit a pályán nem sokat látunk, de kezdetektől...

Forza 5 FRH tagkártyák

Forza 5 FRH tagkártyák

ÚJ FRH TAGKÁRTYÁK! Forza 5        

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

WTCC futam és FRH találkozó! Pár nap elteltével, még mindig erről beszélnek az emberek....

Supercar találkozó

Supercar találkozó

Ismét Supercar találkozót rendeztek a Japánok, Fuji hegy lábánál.. A találkozó résztvevői:...

PRH - Ranga

PRH - Ranga Car Pack A Forza4-ben is elkészültek a Ranga autók. Ma délután már felkerülnek a...

Update

Egyre gyorsabban közeledik az idő, mikor is megjelenik a Forza Motorsport 4. Többen kérdezték,...

FRH Autófestő verseny nevezések

FRH Autófestő verseny nevezések

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Lezárult a FRH (Forza...

Szülinap

Szülinap

FRH 2.Szülinap "Nem kétséges mikor vette kezdetét az autóversenyzés, az nap amikor...

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

Valósághű fotók Elképesztő kameratrükkök!    

Migren újabb alkotásai

Migren újabb alkotásai

Forza 4 festés Migren "tollából" Egy csokorba szedtem Migren77 újabb alkotásait

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

GAME DAY - Köridő verseny eredmények

Game Day Köridő  Kattints ide és kövesd a ranglistát: LIVE...

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

[PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

Örömmel jelentem be a Primordial Racing Hungary legfrissebb kiadását. Egy S700-as Lamborghini...

Staff Team BT

Staff Team BT

Staff Team BT          

FRH Autófestő verseny nyertesei

FRH Autófestő verseny nyertesei

  Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenyének...

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

Galáék újra porondon Képzelt riport egy nagygombosi...

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo

Forza 6 Demo Szerintem...      

Millenium Racer

Millenium Racer

Az első Millenium Racer        

2011 - Tököl videó

Végre elkészültem a Tökölön készült képeim összefűzésével. Ami érdekes lehet. a videóban...

Tudsz segíteni?

Tudsz segíteni?

Van egy csapattársunk aki már több éve folyamatosan segíti a csapatot a munkájával. Ő...

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád

Luke, én vagyok az apád      

Karácsonyi Adományozás 2014

Karácsonyi Adományozás 2014

Ünnepi ADOMÁNYOZÁS! ODAÉRT AZ ADOMÁNY!        

FRH nyereményjáték

FRH nyereményjáték

FRH JÁTÉK! Sorsolás        

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

FRH találkozó Pénzbefizetés okt. 20-ig!        

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

FRH találkozó Élmények...    

Születésnapi Köszöntő!

Születésnapi Köszöntő!

Igen, jól látod kedves barátom! Hiába csóválod a fejed, hogy ez lehetetlen, meg biztos jól...

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba

Kesjár Csaba ma lenne 50 éves... Sokan gondoltuk azt anno (és talán sokan hisszük még ma...

Karácsonyi Adományozás - Cél

2011 Karácsonyi Adományozás Bizonyára emlékeztek, hogy tavaly az ünnepek előtt, az...

Forza Racing Hungary Autóklub

Forza Racing Hungary Autóklub a Forza 4-ben! Kihasználva a játék lehetőségeit létrehoztunk...

FRH és a Cápák

FRH és a Cápák

Egy önzetlen felajánlás Szeretném megköszönni a Black Ball Sharks biliárd csapatnak és személy...

Egyedi Porsche

Egyedi Porsche

Nincs füst, nincs zaj...    

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs?

Xbox ONE vagy nincs? Bécsi túra a csodamasináért...    

FRH - Bulirendszám autó

FRH - Bulirendszám autó

Újabb Bulirendszám-os autó! A márka maradt, a köntöst viszont újragondoltuk.

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda

Együtt a legenda és az utóda Egy jól kitalált videóval népszerűsíti a nemrégiben...

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny

GT Open - festőverseny Szavazz te is!    

FRH Autófestő verseny

FRH Autófestő verseny

Forza Racing Hungary és a Securitas Kft. közös autófestő versenye Van szerencsém...

TORA 24h Britcar

TORA 24h Britcar

TORA 24 órás verseny (FRISSÍTVE! 09.16.)Van aki hallott a dologról, van aki nem. Egy biztos nem...

  • Légy Te is stafftag!

    Légy Te is stafftag!

    2015. július 05. vasárnap, 16:42
  • Szilveszter Rallye 2012

    Szilveszter Rallye 2012

    2013. január 18. péntek, 06:24
  • Evo testközelből

    2011. június 03. péntek, 22:48
  • Replika, vagy nem replika

    Replika, vagy nem replika

    2013. november 29. péntek, 11:15
  • PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    PRH a BRUTAL ASSAULT fesztiválon!

    2012. szeptember 12. szerda, 22:54
  • Ford A-modell

    2012. január 15. vasárnap, 15:51
  • Stadium Super Trucks

    Stadium Super Trucks

    2013. november 20. szerda, 11:25
  • Michelisz design M3 E92

    2011. máj. 04. szerda, 23:40
  • Zengő Roadshow Hatvan

    Zengő Roadshow Hatvan

    2014. augusztus 31. vasárnap, 11:35
  • Pompás matrica a Forza 3-ban

    2011. június 21. kedd, 09:15
  • Le Mans 4H emléklapok

    Le Mans 4H emléklapok

    2014. máj. 25. vasárnap, 18:14
  • Háromszázzal a fák között

    2011. június 15. szerda, 06:15
  • Kagylóülésből kagylóülésbe…

    Kagylóülésből kagylóülésbe…

    2012. november 15. csütörtök, 15:26
  • Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

    2011. december 07. szerda, 10:30
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    Forza Racing Hungary találkozó 2015/2

    2015. szeptember 26. szombat, 14:07
  • Teherrobogó? Kubo!

    Teherrobogó? Kubo!

    2013. december 18. szerda, 09:58
  • Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    Trófeafeleség – bemutatkozik az új Renault Mégane 275 Trophy

    2014. június 14. szombat, 21:20
  • Mad Catz premium játékvezérlő

    Mad Catz premium játékvezérlő

    2011. augusztus 25. csütörtök, 15:44
  • FRH találkozó 2013-ban

    FRH találkozó 2013-ban

    2013. máj. 09. csütörtök, 19:11
  • Rózsa RS - Gala

    Rózsa RS - Gala

    2014. július 05. szombat, 02:00
  • 2011.Június 5.- a nap, Forza Racing Találkozó

    2011. június 08. szerda, 23:05
  • Forza Motorsport a pályán kívülről

    Forza Motorsport a pályán kívülről

    2013. január 16. szerda, 23:24
  • Controller Magazin és a Forza 5

    Controller Magazin és a Forza 5

    2015. február 08. vasárnap, 16:17
  • Maximulator - ríl drájving

    Maximulator - ríl drájving

    2013. április 06. szombat, 12:13
  • Top Gear és a Google Street

    Top Gear és a Google Street

    2014. március 15. szombat, 08:26
  • Gala ismét versenyben

    Gala ismét versenyben

    2013. június 27. csütörtök, 16:46
  • Forza Racing Hungary póló - matrica

    Forza Racing Hungary póló - matrica

    2013. április 16. kedd, 00:00
  • FRH Május 1

    FRH Május 1

    2013. április 28. vasárnap, 13:30
  • PRH - Rongits

    PRH - Rongits

    2012. máj. 22. kedd, 02:03
  • DTM - legjobb festés eredmény

    DTM - legjobb festés eredmény

    2013. július 13. szombat, 14:13
  • 2011 LA Design Challenge

    2011 LA Design Challenge

    2011. november 20. vasárnap, 12:05
  • Szirák RS - Gala

    Szirák RS - Gala

    2014. máj. 30. péntek, 20:38
  • Migren Forza4 Fotópályázata

    Migren Forza4 Fotópályázata

    2012. november 30. péntek, 01:02
  • Tűz a Veszprém Rallyn

    Tűz a Veszprém Rallyn

    2011. július 10. vasárnap, 00:11
  • FRH és a Forza 6

    FRH és a Forza 6

    2015. szeptember 18. péntek, 03:33
  • FRH Örökranglista

    FRH Örökranglista

    2012. április 16. hétfő, 14:19
  • Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    Forza Racing Hungary találkozó 2016/1

    2016. április 14. csütörtök, 23:36
  • UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    UTOLSÓBÓL ELSŐ, VAKON

    2014. január 22. szerda, 18:17
  • B.Ú.É.K.

    2012. január 01. vasárnap, 16:25
  • Forza 4 autófestés

    Forza 4 autófestés

    2012. február 29. szerda, 19:02
  • Forza Racing Hungary találkozó 2015

    Forza Racing Hungary találkozó 2015

    2015. április 25. szombat, 17:57
  • F1 - Budapest titkos pályája

    F1 - Budapest titkos pályája

    2011. augusztus 04. csütörtök, 15:35
  • Örökranglisták

    Örökranglisták

    2011. október 13. csütörtök, 18:19
  • Forza és én...

    2011. máj. 22. vasárnap, 20:21
  • Alkatrészvadászat Kínában

    Alkatrészvadászat Kínában

    2015. február 27. péntek, 18:55
  • Gymkhana Magyarországon?

    Gymkhana Magyarországon?

    2011. máj. 18. szerda, 00:16
  • Autómatricázás az életben

    Autómatricázás az életben

    2011. július 07. csütörtök, 22:40
  • Xbox Live profilvédelem

    Xbox Live profilvédelem

    2012. január 21. szombat, 13:45
  • FRH telefontokok

    FRH telefontokok

    2013. december 16. hétfő, 18:16
  • Egy korszak lezárult

    Egy korszak lezárult

    2018. máj. 11. péntek, 20:24
  • [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    [PRH] 'NÜR Classic' Porsche 550 Spyder

    2012. június 11. hétfő, 23:16
  • FRH logó

    FRH logó

    2012. szeptember 09. vasárnap, 12:48
  • DTM - legjobb festés

    DTM - legjobb festés

    2013. július 02. kedd, 12:28
  • GT Open - Festőverseny eredmény

    GT Open - Festőverseny eredmény

    2013. szeptember 18. szerda, 10:07
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014

    Forza Racing Hungary találkozó 2014

    2014. április 28. hétfő, 15:00
  • Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    Szilveszter Rallye 2013 - Gala

    2014. január 14. kedd, 17:19
  • Isle of Man TT - autóval

    Isle of Man TT - autóval

    2011. október 27. csütörtök, 17:59
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012

    Forza Racing Hungary találkozó 2012

    2012. máj. 05. szombat, 21:41
  • Forza Racing Találkozó (Frissítve, 06.04. 20:15)

    2011. június 04. szombat, 20:15
  • Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    Zengő Motorsport: Miért szeretjük Michelisz Norbit?

    2013. december 18. szerda, 10:46
  • FRH találkozó

    FRH találkozó

    2013. szeptember 19. csütörtök, 19:53
  • FRH póló 4.0

    FRH póló 4.0

    2013. június 16. vasárnap, 13:44
  • Na, ezt ne!

    Na, ezt ne!

    2013. augusztus 09. péntek, 10:26
  • Zöld Pokol - forma autó

    2011. július 29. péntek, 13:38
  • Dvorcsak és London

    Dvorcsak és London

    2013. június 22. szombat, 12:01
  • Forza 5 FRH tagkártyák

    Forza 5 FRH tagkártyák

    2013. december 18. szerda, 13:07
  • Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    Forza Racing Hungary találkozó 2012-ben

    2012. máj. 10. csütörtök, 18:43
  • Supercar találkozó

    Supercar találkozó

    2011. december 21. szerda, 08:54
  • PRH - Ranga

    2011. október 29. szombat, 14:53
  • Update

    2011. október 03. hétfő, 02:44
  • FRH Autófestő verseny nevezések

    FRH Autófestő verseny nevezések

    2012. március 26. hétfő, 13:53
  • Szülinap

    Szülinap

    2011. október 28. péntek, 13:33
  • Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    Modellautók - nem minden az, aminek látszik!

    2013. december 20. péntek, 11:48
  • Migren újabb alkotásai

    Migren újabb alkotásai

    2012. október 02. kedd, 18:44
  • GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    GAME DAY - Köridő verseny eredmények

    2015. június 27. szombat, 06:50
  • [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    [PRH] 'GUINNESS' Lamborghini Gallardo

    2012. október 14. vasárnap, 00:17
  • Staff Team BT

    Staff Team BT

    2014. március 28. péntek, 18:11
  • FRH Autófestő verseny nyertesei

    FRH Autófestő verseny nyertesei

    2012. április 02. hétfő, 18:18
  • Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    Képzelt riport egy nagygombosi szlalomversenyről…

    2014. március 29. szombat, 10:48
  • Forza 6 Demo

    Forza 6 Demo

    2009. szeptember 04. péntek, 22:14
  • Millenium Racer

    Millenium Racer

    2015. augusztus 25. kedd, 16:11
  • 2011 - Tököl videó

    2011. szeptember 20. kedd, 12:08
  • Tudsz segíteni?

    Tudsz segíteni?

    2012. november 26. hétfő, 13:29
  • Luke, én vagyok az apád

    Luke, én vagyok az apád

    2013. december 31. kedd, 10:05
  • Karácsonyi Adományozás 2014

    Karácsonyi Adományozás 2014

    2014. november 25. kedd, 10:05
  • FRH nyereményjáték

    FRH nyereményjáték

    2013. december 15. vasárnap, 17:52
  • Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    Forza Racing Hungary találkozó 2014/3

    2014. szeptember 25. csütörtök, 23:16
  • Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    Forza Racing Hungary Találkozó '14 - Tiszakécske

    2014. július 30. szerda, 01:40
  • Születésnapi Köszöntő!

    Születésnapi Köszöntő!

    2011. augusztus 08. hétfő, 03:01
  • Kesjár Csaba

    Kesjár Csaba

    2012. február 09. csütörtök, 19:39
  • Karácsonyi Adományozás - Cél

    2012. január 06. péntek, 11:01
  • Forza Racing Hungary Autóklub

    2011. október 15. szombat, 15:25
  • FRH és a Cápák

    FRH és a Cápák

    2011. szeptember 13. kedd, 15:16
  • Egyedi Porsche

    Egyedi Porsche

    2013. augusztus 15. csütörtök, 12:06
  • Xbox ONE vagy nincs?

    Xbox ONE vagy nincs?

    2013. december 22. vasárnap, 19:43
  • FRH - Bulirendszám autó

    FRH - Bulirendszám autó

    2012. november 05. hétfő, 12:38
  • Együtt a legenda és az utóda

    Együtt a legenda és az utóda

    2012. július 11. szerda, 10:23
  • GT Open - festőverseny

    GT Open - festőverseny

    2013. szeptember 09. hétfő, 19:50
  • FRH Autófestő verseny

    FRH Autófestő verseny

    2012. március 07. szerda, 11:30
  • TORA 24h Britcar

    TORA 24h Britcar

    2012. szeptember 15. szombat, 14:18

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Na, ezt ne!

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról ...

 

A Skoda Octavia RS hazai bemutatójáról direkt a hosszabb, kellemesebb útvonalon motoroztam haza, hogy élvezzem is a haladást. De semmire nem emlékszem az útból. Az egy órával korábban történtek kiszorítottak minden más gondolatot a fejemből, és semmilyen új élményt nem engedtek be.

Más, mint a sima Octaviák, de nem valami fenyegető
Más, mint a sima Octaviák, de nem valami fenyegető

Odafelé menet voltak pillanatok, amikor azt is elátkoztam, hogy reggel elindultam. Háromszor kellett megállnom, térképet ellenőriznem a telefonon és visszafordulnom. Hol az én figyelmetlenségem, hol a bokorban elrejtett közlekedési tábla miatt mentem rossz irányba. Talán nem is kellene odaérnem, nagyon meleget ígértek egész napra, valami kis faluban egy táblákkal jelzett helyszínre kell menni, ha minden igaz rendes tesztvezetés sem lesz, csak valami ügyességi feladatok, meg egy raliversenyző. Láttam magam előtt, ahogy egy Octavia RS-ben bóják közt csalinkázok, izzadva ipszilon-fordulókat próbálok időre elvégezni. Nem tűnt vonzónak.

Jó kiállású, zúzós kombi
Jó kiállású, zúzós kombi

Az árnyékban gyorsan ledarált ismertetőből ismét megtudhattuk, hogy az Octavia nagyon fontos modell a Skodánál, és hogy milyen klasszul alakulnak az értékesítések. Meg hogy az RS is nagyon jól fogyott (tényleg, 2001 óta létezik a legerősebb Octavia, ezalatt itthon összesen 1495 db-ot adtak el belőle, világszerte meg durván 106 ezret). És hogy az új RS-re már lassan ötven előrendelés futott be, pedig az értékesítést majd csak ezután kezdik (először kombikat vehetnek a türelmetlenek, aztán 2-3 hónap múlva jönnek a limuzinok is). Nem, rendőrautót még nem rendeltek belőle, de gondolom, ami késik, nem múlik. Van 184 lovas dízel motoros , meg 220 lóerős benzines RS. Alapból kézi váltó jár hozzájuk, de lehet DSG-vel is kérni, és mindhez alapból megkapni a sperrdifit. Természetesen RS-specifikus lökhárítók, hűtőmaszk, kipufogóvégek, küszöb díszléc, sportülések, kárpit, satöbbi jár a kocsikhoz, meg pár extrát is lehet hozzá kérni.

Majd kiderült, nem lesz itt semmiféle bójakerülgetés. A raliversenyző Herczig Norbert mellett állt két navigátor is.Tudjuk, ha a színpadon a díszletben elhelyeznek egy puskát, azzal valaki előbb-utóbb lőni fog. Ha egy ilyen bemutatóra két navigátort szerveznek a két autóhoz, akkor ott bizony navigálva lesz. Minket, az újságírókat fogják navigálni. A Fábiával versenyző Herczig meg majd vezetni fog, beülhetünk mellé. Ugyanazzal az autóval fog menni pár hegyeset, amivel mi, hogy össze tudjuk hasonlítani az ő körét a sajátunkkal. Ez már azért izgalmasabban hangzik.

Herczig Norbert, aki a legvégén megmutatta, mit tud valójában a kocsi.
Herczig Norbert, aki a legvégén megmutatta, mit tud valójában a kocsi.

Talán kicsit túl izgalmasan is, mert ez azt jelenti, egy lezárt útszakaszon, de nem épített versenypályán, hanem egy kőbányához vezető, hepehupás aszfaltcsíkon kellene a tőlem telhető leggyorsabban menni. Amivel kapcsolatban aggályaim voltak. Mert egy versenypályán általában belátom a kanyaríveket, soha nem jöhet senki szemből (kivéve, mikor én magam kóválygok fel a Slovakiaringre a menetiránnyal szemben). Az út felülete sima, az aszfaltozott rész széles, van bukótér. Itt meg a Hungária körút simaságával vetekszik az út (magyarul szar), helyenként egyautónyi a hely, kétoldalt fák. Bokrok, esetleg rézsű vagy árok. Ja, és az autót egyáltalán nem ismerem. Észnél kell lenni, mert ebből baj lehet. És hát tényleg, egy utcai autóval ralizni, elég hülye ötletnek tűnik. Egy ilyen RS-sel inkább autópályákon száguldanak, hiába állítja Herczig Norbi az ellenkezőjét.

Alaposan megszervezett rendezvényre bizony bekészítenek egy mentőautót is
Alaposan megszervezett rendezvényre bizony bekészítenek egy mentőautót is

A szervezés tényleg mindenre kiterjedt, még egy mentőautót is leparkoltak az árnyékba. Gyorsan mindenki körbefotózhatta a két kocsit, még mielőtt porosak lesznek, aztán lehetett bekászálódni. Mindenkinek egy ismerkedő, meg egy gyors le- és felfutása volt a durván két kilométeres szakaszon. A pálya mindkét végén zárás, rádióval tartotta a kapcsolatot a két végpont. Becsatlakozó út nincs, így ha mindkét pályafelügyelő jóváhagyja a futást, neki lehet lódulni. Először a fehér turbódízellel mentem. Navigátorom Kajcsa Zsolt volt, a ralicsapat vezetője. Elővette az itinert, és jelezte, szabad a pálya, mehetünk.

A puttony miatt biztos kicsit billegősebb a kombi, mint a sima ötajtós
A puttony miatt biztos kicsit billegősebb a kombi, mint a sima ötajtós

A benzineshez képest 36 lóerővel gyengébb, de 30 Nm-rel nyomatékosabb a dízel, csikorgatta a gumikat rajtnál rendesen. Zsolt diktálta a mit-hogyant, de nekem aztán mondhatta, hogy balkettő-száz-simajobb-50-simabal, utána balkettő és figyelj, mert kidob. Mentem úgy, ahogy mertem, ami azt jelentette, hogy minden kanyar előtt egy kicsit beszartam, durván kétszeres féktávokat vettem, mint kellett volna, a kanyarokban csak akkor kezdtem el tolni a kocsinak, mikor már szinte láttam a kijáratot. Hiába tudom, hogy elvileg nem jöhet szembe semmi, láttak már karón varjút. Pedig az (karón varjút látni) nem is olyan veszélyes, mint amikor egy traktor jelenik meg a lezárt rali-szakaszon.

 

Visszafelé már több bizodalmam volt, hiszen már egyszer láttam a pályát, és éreztem, a kocsi tényleg nagyon jól viselkedik. A DSG váltó csinál mindent helyettem, kicsit olyan volt, mint egy videó-játékban, csak a gázt, meg a féket kellett tipornom. De a legfontosabb az volt, hogy miután jeleztem Zsoltnak, hogy a szavakat, amiket mond, külön-külön értem, de hogy valójában most milyen mögöttes jelentéstartalommal bírnak, fingom sincs, elmagyarázta, mi mit jelent.

Škoda Octavia RS 2013
Škoda Octavia RS 2013

Az ötven, száz, meg kétszáz az egyes pontok közti távolságokat jelöli, mondjuk a kanyar kijárata és a következő kanyar bejárata közt. A jobb és a bal egyértelmű, merre ível a kanyar, amibe érkezünk. Az egy, kettő, három és négy is könnyen megérthető. Csak képzeljük magunk elé az adott kanyar felülnézeti képét. Meg egy óra számlapját. Alulról, hat óra felől közelítünk a kanyarhoz (tehát ami mögöttünk van, az hat óránál van). Ha enyhe a kanyar íve, akkor körülbelül a kettes számnál hagynánk el a kanyar ívét. Egy kilencven fokos kanyar hármas. Van, aki más módszert alkalmaz, és kanyarban az alkalmazandó sebességi fokozatot mondja, de ennek a mi esetünkben, az automata üzemmódban használt DSG váltónál semmi értelme nem lenne. Akit bővebben érdekel az itinerek és navigátorok világa, érdekes infókat talál a Rallye Dreamen).

Egyes piacokon vRS-nek hívják
Egyes piacokon vRS-nek hívják

Most, hogy már nagyjából értettem is, nem csak hallottam, mit mond a navigátor, kicsit bátrabb voltam. Annyira azért nem bízom a mellettem ülő szavaiban, hogy ha azt mondja bal, de én látom, hogy igazából jobb, akkor is balra fordulok. Pedig azt mondják, raliban még az ilyen extrém esetek is előfordulhatnak, ha a navigátor véletlenül téveszt. Az mindenesetre biztos, hogy olyan tempót mentem, amit egyedül soha a büdös életben nem mertem volna ugyanezen az útszakaszon. Ráadásul a Skoda nagyon jól viselkedett, sem túl keménynek, sem túl lágynak nem tűnt. A gyorsabb futamon már egészen jól éreztem magam a kocsiban, néha rendesen becsóvált a fara – hogy én voltam ennyire Loeb, vagy az ESP fogta meg, sosem fog kiderülni. Ami mindenképpen jó hír, mert vagy azt jelenti, hogy forszírozott menetben még én is meg tudom fogni a kocsit, vagy azt, hogy az ESP ilyen szépen, alig észrevehetően teszi a dolgát. Mindenesetre úgy szálltam ki a fehér kombiból, hogy mindenképpen ki kell próbálni a benzinest is.

Nagyon fekete a beltér, de mi csak az ablakon kifelé nézelődtünk
Nagyon fekete a beltér, de mi csak az ablakon kifelé nézelődtünk

Már csak azért is, mert nagyobb a teljesítménye, meg mert a korábbi RS-hez képest 70 Nm-rel nagyobb a nyomatéka (+25 százalék). És a másik navigátor, Herczig Mihály (Norbert unokatestvére) szerint valamivel feszesebben viselkedik, mint a dízel. El kell mondanom, olyat autóztam a benzinessel, hogy utána még nagyon sokáig csorgott az adrenalin a fülemből. Nem biztos, hogy csak azért, mert a benzines jobban megy. Bár ez tény, a 7,1 másodperces (ötajtósnál 6,9 másodperc) gyorsulás 1,2 másodperccel jobb a dízelnél. Legalább ennyire számított, hogy Mihály elég agresszívan instruált. Mivel már kicsit jobban éreztem magam a pályán, fogékony voltam a hangos „Ne vedd el, ne vedd el, itt padlón nyomod, végig padlón, még nem fékezel, csak most, fék, fék!” utasítás sorra.

A DSG váltó még ilyen nagyon forszírozott tempóban is szépen dolgozott. A karbon-szerű betétek nem igazán szépek, a normál Octaviák ezüst dekorjai jobban sikerültek
A DSG váltó még ilyen nagyon forszírozott tempóban is szépen dolgozott. A karbon-szerű betétek nem igazán szépek, a normál Octaviák ezüst dekorjai jobban sikerültek

Félelmetes dolog, hogy mikor az ember féktáv előtt egy századmásodpercre lenéz a kilométerórára, azt látja, 160-nal megy egy lepusztult, kőbányába vezető úton. Lassan kezdtem elhinni, hogy a beláthatatlan kanyarban tényleg egy pillanatra sem kell lassítani. Az a furcsa, hogy egy ekkora autóban, amiben ott az összes zajcsillapítás, kárpit, egy idő után még ez a meredek száguldás is kevesebbnek tűnik, volt olyan kanyar, ami előtt tényleg csak a hangos „nagy fék!” kiáltás segített, mert különben a bokrokban kötünk ki. Egyszerűen nem tűnt olyan nagynak a tempó, mint amilyen valójában volt.

Szövet-bőr sportülések, dombornyomott RS logóval
Szövet-bőr sportülések, dombornyomott RS logóval

A végén Herczig Norbi mellett ülve is végigmehettem a pályán, ami megint csak nagyon tanulságos volt. Mint ha egy másik útvonalon mentünk volna, ahol sokkal rövidebb féktávokat lehetett venni, és jóval tempósabbak a kanyarok is. És ezen a gyors oda-vissza úton éreztem meg igazán, hogy bár elég gyorsak voltunk, egyértelműen érezni, egy összkerekes WRC ennek legalább a dupláját tudja. Miből lehetett tudni? Abból, hogy egy pillanatra sem tojtam össze magam, annyira természetesnek tűnt a száguldás pár kör után.

Pont olyan nagy raktér, mint bármelyik Octavia kombiban
Pont olyan nagy raktér, mint bármelyik Octavia kombiban

+És hogy milyen autó az új Skoda Octavia Combi RS? Fogalmam sincs. Nem emlékszem. Alapvetően olyan, mint bármelyik jól felszerelt kombi Octavia, csak egy kicsit dögösebben néz ki, jobban tart az ülése, pirosak a féknyergei. Az adott körülmények közt szépen viselkedett, bármenyivel is lettem bátrabb a nap végére, a kocsi határait még így sem igazán tudtam feszegetni (tehát elég messze vannak). Egy biztos, aki egy ilyen RS-t úgy vezet közúton, hogy kihasználja a kocsi minden tartalékát, azt úgy hívják, ámokfutó. Senki ne csinálja utánam, hacsak nem talál egy lezárt útszakaszt, nem kap egy profi navigátort maga mellé.

Írta: Sipos Zoltán I Forrás: totalcar.hu

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!