FM5 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

Forza5 VW Scirocco Cup

Tartalomjegyzék

 

Sziasztok, csapattársak!!!

Van szerencsém bejelenteni, hogy lefutottuk a Scirocco Cup első két versenyét Road Atlantában. Bevallom őszintén nem gyakoroltam valami sokat, de volt pár kör a kezemben, tehát tudtam merre hány méter. Amikor Crazyvel beszélgettünk a versennyel kapcsolatban, akkor kicsit meg voltam rémülve, hogy az „A” lobbit viszem és nem a „B” lobbit, pedig az időm, amit mentem saccra oda volt jó. Miután megfutottuk az időmérőt ez be is igazolódott számomra. Az időmérő zavartalanul lezajlott és miután mindenki megfutotta a maga kis időmérőjét elkezdődtek a lobbiban a spekulációk, ki hova és merre megy „A” vagy „B” lobbi. Összevetettük FRH Crazyman-nel az időket és ezt közöltem az általam vezetett lobbiban lévőkkel. Az időmérő eredményeinek megfelelően kezdtük meg az első futam felvezető körét és rajt procedúráját.

1.Futam
A futamot úgy kezdtük, hogy az első kanyarban valaki (nem láttam, hogy ki volt) kilökte renkl norbit, aki ezen túllendülve elkezdett felzárkózni. Amikor kicsit lecsillapodtak a kedélyek mindenki futotta a maga versenyét, hol szoros csaták voltak (a hosszú egyenesben 4-5-en egymás mellett voltak), de hallottam 1-2 pilótától, hogy igen ők légüres térben autóznak és ennek hangot is adtak. A futamon be kellett hívni a SC is, mert valakinek az autójából kicsurrant egy kis olaj. Mikor ezt feltakarította a pályaszemélyzet a lobbivezető elengedte a mezőnyt. Ezután a 17. kör végén történt még egy baleset amiben bodiszol60HUN és motorsport16 talált egymásra. ebből az esetből később óvás is lett (Lentebb olvasható részletesebben). Ezután nagyon nem történtek események. Ja de, amikor az utolsó előtti körben kinn járt a boxban Fusy0N és HawkStorne. Miután visszajöttek a pályára, HawkStorne-t sikerült egy hibája miatt megelőznöm. Persze ezt a hosszú egyenesben vissza is hozta, mert amikor előztünk egy sérült autót akkor figyelmetlen voltam és a jobbról érkező HawkStorne-t picit lekoccoltam. Ennek igazából én láttam kárát, mert én pattantam le róla és neki a falnak, onnan meg egy dupla szaltó után 90%-os lett a motorom. Fohászkodtam, hogy a 8. helyem azért maradjon meg és ne előzzenek meg a már sérült autóval mögöttem közlekedők. Nem így lett. Renkl Norbi megelőzött és hajszálhíján Norba papa is. Meglett a 9. helyezés.

2. Futam
Erről a futamról túl sokat nem tudok mondani, mert a rajtnál kicsit még tartottam a csapatot, de a kör végén már hátul kullogtam. Részemről semmi megemlíthető nem volt a futamon. Ahogy hallottam, elöl mentek a csatározások.

Óvás:
Egy óvás érkezett motorsport16 csapattársunktól aki Bodiszol60HUN-t óvta meg. 

Motorsport16: „bodiszol60HUN figyelmeztetés nélkül jött vissza a pályára, így kiforgatott”
Az esetet megvizsgáltam és Bodiszol60HUN valóban figyelmetlenül jött vissza a pályára, sőt továbbhaladva a visszajátszáson az ütközést követően a boxba való behajtás is keresztben történt a pályán, ezzel kockáztatva azt, hogy a mögötte érkezők el is találhatják. Szerencsére ez nem történt meg.

Büntetés:
A következő futamon (amin részt vesz a versenyző), utolsó rajthely abban a lobbiban ahova időmérőn kvalifikálja magát.

Savaztok!

Nagyon köszönjük, hogy ennyien neveztetek és elindulhattunk kettő lobbival.

Külön köszönjük Richie0717-nek, hogy megtisztelt minket a nevezésével és nem kevés fejtörést okozott többünknek a futamon. A Forza6 játékok nyereményként való felajánlását pedig külön köszönjük neki, erről részletesebben későbbi cikkben beszámolunk.

Addig is ami már biztos, hogy a kirakatban megtaláljátok a Konzolvilág és a GameShop logókat! Használjátok bátran őket! A keresőbe - Description: frh konzolvilag, frh gameshop

Viszont ha már a matricázásoknál tartunk, szeretném megkérni az új és régi tagokat, hogy az autó tetejét felejtsük el örökre a kötelező logók használata tekintetében. Az RfR szélvédőmatricával nincs semmi gond, az még elölről is jól látható. Valljuk be, a tető nem a legelőnyösebb reklámfelület. Köszönjük a támogatóink nevében is.

A futamokról pár szóban. Parádés verseny volt mindkét futamon! Ráadásul még a lájv is kegyes volt hozzánk, én még laggal sem találkoztam a futam alatt. Kellőképpen szoros futamra számíthattunk, hiszen megkaptuk a „B” lobbiba Zso-t és Foot6all Lacit is.
Bár Laci nem igazán erősítette meg félelmünket, mivel a rajtot követően kiscsúszott az első kanyarban, magam is csodálkoztam, hogy mit keres előttem a mezőny közepén. Persze azért a második futamon már nem engedett több hibát és behúzta a második helyet.

Apró koccanásokkal tarkított verseny volt, rengeteg lökhárítózással, fair-play csatákkal. Magam is mindig üldöztem valakit, vagy éppen engem próbált meg elkapni valaki. Zsozsával kapcsolatban, már lassan csak annyit fogunk mondani, hogy „megint első lett”, hahaha Szépen tolták az élen Richie-vel, aki ahhoz képest hogy szeptember óta nem játszott az FM5 játékkal nagyon keményen állta a sarat.

Persze Ő is hibázott, volt mikor üldöztem és belehajszoltam egy-két hibába. Viszont a lökhárítózásnak megvan az a veszélye is, hogy ilyenkor mész az előtted lévő után és magával ránt a hibába, na ez velem sem volt másként. Pár alkalommal a füvön találtam magam a helyett hogy kihasználtam volna az előttem lévő hibáját.

Az első futam igazi vesztese Zso lett, pedig nagyon komolyan tolta, csak egy valamire nem számított. A váratlan eseményre, hahaha Mondjuk így az igazi, ha valóban váratlanul éri az embert. Direkt a futam második felére terveztem a SafetyCart, hogy addigra már mindenki kimegy a boxba és nem lesz előnye annak sem, aki esetleg az első pár körben ment ki. Mindenki volt kerékcserén, kivéve Zso-t. Aki az első helyen autózott amikor bemondtam, hogy olaj került a pályára és bejön az SC. Akkor döbbent rá, hogy Ő még nem volt kerékcserén, nem kis jókedvre derítve ezzel mindenkit, hehehe.

Természetesen SC alatt tiltott a boxba menni, (vagyis lehet, de az nem számít a kiírásban meghatározott kötelező boxnak) ezért kénytelen volt még kopott gumikon körözgetni és csak az SC távozása után mehetett boxba. Így lesznek az elsőből utolsók, nagyon könnyen, komolyan sajnáltam.

SC alatt a bénaságomnak köszönhetően elhagytam a pályát, így mehettem a mezőny végére a 4. helyről, és ha jól emlékszem még valaki ugyancsak ilyen sorsra jutott.

A második futamon már csak egy sima sárga zászló zavarta meg a futam „nyugalmát” még hozzá a 3. zónában. Ez sem véletlenül történt pont akkor és pont ott. Számítottam rá, hogy addigra kezdenek hátulról (a fordított rajt miatt) a jobb pilóták felzárkózni és előzgetni. Ha jól tudom ebből lett is egy kis kavarodás, de a pályán lerendezték a versenyzők.
Hogy Richie-vel mi történt a második futamon azt nem igazán tudom. Vagy addigra már szét esett fejben, vagy csak elkoptak a gumijai, de eldobta a vasat és nem is ért célba, ezért van a nevénél a DNF (Do Not Finish)

Egy óvás érkezett: Navy óvta meg a második futamon történtek miatt Pedrot.
Az esetet kivizsgáltam (legközelebb az óvó féltől egy indoklást is kérnénk, hogy szerinte mi történt, mi is az óvás konkrét oka, köszönjük). A hátsó sikánba egyszerre hajtottak be. Navy belső íven, Pedro külsőn. Pedro ráhúzta a kormányt Navyra, nem hagyott neki helyet belső íven, pedig teljesen mellette volt. Navy autója fogalmam sincs, hogy sérült-e, nem derül ki az óvásból, ahogy az sem hogy szólt-e Navy hogy ott van. Szándékosságot nem látok a dologban, viszont tény hogy emiatt Navy veszített az aktuális helyezéséből. Pedro pedig jelentős előnyhöz jutott, mivel simán tovább ment, ott hagyva a fűre kényszerült Navyt.

Büntetés: 
A következő futamon (amin részt vesz a versenyző), utolsó rajthely abban a lobbiban ahova időmérőn kvalifikálja magát. (ha valaki ezt sérelmezi, mert neki további infója van a balesetről, akkor ossza meg velünk privátban)

Külön köszönet Richie-nek azért is, hogy bereklámozta a csapatunkat a Facebook oldalán. Igazi lájkcunamit szabadított az oldalunkra. iszonyúan felpörögtek a számok, azóta is jönnek a rajongók. A versenyről készített videót, amit az FM5 Online topikban megosztottam már veletek. Nagyon jó videó lett köszönjük! 

Ennek köszönhetően vannak újabb nevezők. Tehát a következő futamon már 30-an állunk rajthoz! Kemény lesz készüljetek. könnyen előfordulhat, hogy a nagyobb létszám miatt simán „A” lobbis lesz az, aki eddig a „B”-ben volt mindig. Bezsebelheti a több pontot az „A” lobbi végén és még súlybüntetést sem kap! Ja, és nemcsak többen lettünk, hanem most már a következő futamon játszik a plusz súly!
Aki az adott forduló lobbinkénti! összesítése alapján az első 6-ban végez, azok visznek a következő futamra +30 kilót. Ha a következő futamon is az első hatban végeznek, akkor arra nem kapnak + súlyt, hanem azt viszik tovább a 3. állomásra. Arra mindig kéretik figyelni, hogy nem az a lényeg egy futamon hanyadik lettél!!! A két futam összesítése számít! Attól, hogy pl. a második futamon 8 lettél az összesítésben még lehetsz pl. 5.! 

A gyakorlatban a következőképpen néz ki. Az összesítő táblázatban SÁRGÁVAL jelöltem azoknak a nevét, akik változtassanak a tuningon és azzal az autóval jelenjenek meg a következő futamon! A többiek ne nyúljanak az alkatrészekhez!

Platform and handling:
Weight Reduction: Stock - 1377kg (+30 kg)

Gratulálunk mindenkinek az eredményekhez!

         

 

A végén pedig nézzétek meg IceSanyi összefoglalóját a futamról:


 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!