FM3 - FM4 Lezárt Online Versenyek

Szép volt, jó volt, történelmet írtunk itthon, de semmi sem tart örökké.

WTCC 2014 Quick Race / 6

Tartalomjegyzék

WTCC 2014 Quick Race / 6

EREDMÉNYEK

 

 

 

 

 

A nagy érdeklődésnek köszönhetően teli lobbival, vasárnap este lefutottuk (az oly régóta várt) WTCC Quick Race Siverstone-i futamát.
 
Személy szerint nem sokat gyakoroltam a kis Seatommal, így referenciaidők híján úgy éreztem, sikerült az autó setupját ideálisan belőnöm. Ez az elméletem viszont az időmérőn meg is dőlt, mivel épphogy csak be tudtam küzdeni magam a top3-ba.
 
Az első futam rajtjánál kicsit bealudtam, így James (Thompson) egyből bebújt a belső ívre és elém is tudott kerülni. Az első kanyart ezért a külső ívről kezdtem és a Ladára, illetve a mögöttem érkezőkre koncentrálva inkább kiengedtem az autóm a pálya külső szélére, nehogy valaki hátulról „érkezzen”, de szerencsére semmi gond nem volt, így James mögött el tudtam kanyarodni a második helyen. Azért a másodikon, mert az első két pozícióban Fusy0N és Nakano nem értették meg teljesen egymást, így amíg mi kanyarodtunk, ők látványosan tovább gurultak egyenesen. Belső kamerából ez annyira látványos volt, hogy egy pillanatra még a kigyorsításról is elfeledkeztem. Ezt követően óriási csata alakult ki James és köztem… A boxkiállásig hajtottam őt és azt követően is mögötte próbálkoztam végig, de a Lada annyira jól ment, hogy esélyem sem volt megelőzni. Bár a pálya kanyargósabb végén mindig felzárkóztam és egy-egy próbálkozásom volt, de a hosszú egyenesekben mindig elnyúlt a távolság közöttünk. Ekkor még azt hittem, hogy ennek köszönhetően tudott Nakano és Fusy0N is 10 körrel később felzárkózni, de akkora volt a tempókülönbség köztünk és köztük, hogy pillanatok alatt meg is előztek minket. Az eredmények alapján látható, hogy mindenki szoros csatában volt valakivel, ami remélem elég izgalmassá tette számukra is a futamot.

A második futamon már állórajttal indultunk és az időmérő első 10 helyezettje fordított sorrendben indult. Én személy szerint megint „Lada szendvicsbe” kerültem… Előttem James-szel, mögöttem pedig Olcsival. Nakano és Fusy0N megint csak parádéztak a BMW-vel és a Chevyvel, így nem volt kérdés, hogy ők döntik el a befutót egymás között, én viszont tanulva az első futamból, 6-7 körrel a rajt után sikerült James-t megelőznöm, hozzáteszem kellett az is hozzá, hogy egy kicsit hibázzon. Ezen a futamon se volt másképp, mint az elsőn; mindenki megtalálta ugyanúgy a „párját”, akivel csatázni tudott végig, így ez a futam is remeknek mondható volt álláspontom szerint.

Óvást egy esetben kaptam a 2. futamról SturmNorberttől, idézem:

„Ez egy nem megszokott óvás, mert nem tudom ki volt, nincs mentésem. A rajt utáni jobbos kanyart követő egyenes szakaszon valaki elhagyta a pályát és szerintem figyelmetlenül jött vissza az aszfalt csíkra. Ezért akivel éppen a pozícióért harcoltunk, nem bírtuk kikerülni és PUFF lett a vége és megforogtam. A verseny kimenetelét nem befolyásolja, ezért arra kérlek, ha a csapattársam nem elég figyelmes volt csak is akkor bíráld el a szituációt. Előre is köszi.”

Az óvást megvizsgálva időrendileg az alábbiak történtek: Csobadot Sumák külső ívre tereli az egyenesben, Csobad kicsúszik tempóból a fűre, gyorsan összeszedi az autót és visszasorol a külső ívre, elengedi Sensationt balról és féktávon már a balos kanyart veszi, érkezik SturmNorbi és Jiigsaw ugyancsak balról, Csobad helyet hagyva nekik ideálisan kanyarodik, Jiigsaw és SturmNorbi a belsőn összecsúsznak egy pillanatra és „puff lett a vége”.

Mivel minden óvást meg kell vizsgálni, így Csobad megítélésem szerint körültekintően és szabályosan tért vissza a pályára, utána a kanyarban történteket pedig sima versenybalesetnek minősítem. (A kirakatomból megtekinthető.)

Továbbá MisikJános rossz rajtszámmal indult, James és Nakano pedig nem tették fel a Securitas logót, ezért őket egy figyelmeztetésben részesítem!


Az eredmények érvényesek, gratulálok Mindenkinek és találkozunk a következő hétvégén!


 
 

 

NINCS jogosultságod hozzászólást írni!